Erasmus + CRIMSON through Debate to become global Citizens

 

Uradne informacije o našem ERASMUS+ KA2 projektu “CRIMSON through Debate to become global Citizens” najdete na spletni povezavi: https://erasmus.crimson.rcltrack.com/

 

  • 3. srečanje partnerskih šol na dejavnostih učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA) z naslovom DEBATE TOURNAMENTS se je odvijalo v SRBIJA od 9. 10. do 14.10. 2022.

  • IZOBRAŽEVANJE UČITELJSKEGA ZBORA pod okriljem ERASMUS+KA2 PROJEKTA CRIMSON je potekalo v torek, 4. 10. 2022 na daljavo.

    Ob 17.00 smo se zbrali na ZOOM konferenci in prisluhnili 1. delu predavanja z naslovom Komunikacija in debatne metodologije za učitelje, ki ga je vodil gospod Miha Andrič, direktor Centra Argument.

    S slikovitimi primeri iz vsakdanjega življenja nam je predavatelj Miha Andrič predstavil temeljna izhodišča za vstopanje v učinkovito komunikacijo, ki nam omogoča prilagodljivo in prožno naravnanost govorca ter razumevanje sogovorca. Spoznali smo, kako pomembna je priprava strategij, ustvarjanje dobrega stika ter znanje in uporaba pogajalskih veščin za razreševanje konfliktov v zahtevnih komunikacijskih situacijah z učenci, starši in sodelavci.

  • 32. in 33. spletna ZOOM konferenca sta potekali v mesecu septembru. V petek, 9. 9. 2021, ter četrtek, 29, 9, 2022, smo koordinatorji vseh partnerskih šol pregledali še zadnje pomembne podrobnosti za izpeljavo 3. dela dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA), ki bo potekala od nedelje, 9. 10. 2022 do petka, 14. 10. 2022 v Beogradu (občina Rakovica) na Osnovnoj školi France Prešeren.

    Osrednja debatna tema se glasi ZOOS SHOULD BE BANNED. Otroci se bodo nanjo pripravljali že doma, da bomo lažje izvedli načrtovane debatne turnirje.

  • 2. del dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA), ki je v mesecu maju potekal v Mariboru smo poimenovali CLASSROOM DEBATES.

    Druženja zmeraj obrodijo povečano zanimanje učencev za mednarodni debatni turnir, ki poteka v Sloveniji v mesecu aprilu, prav zato smo se ga Slovenci in Srbi udeležili že drugič.

  • V sredo, 29. 6. 2022, smo se sestali koordinatorji šol na 31. spletni konferenci ter pregledali rezultate opravljenih aktivnosti vnesli podatke v Mobility Tool.

 

ERASMUS
AKTIVNOSTI, UČENJA, POUČEVANJA IN USPOSABLJANJA
V SLOVENIJI

V Mariboru, na osnovni šoli Franceta Prešerna, smo na dnevih Erasmusa (2. LTTA) od 16. do 19. maja 2022, gostili naše Erasmus partnerje iz Srbije in Turčije, z Grki pa smo sodelovali preko spleta. V teh dnevih smo se z vrstniki bolje spoznali in se skupaj veliko naučili.

PONEDELJEK, 16. MAJ 2022
Ko smo prišli v šolo smo bili na trnih, saj smo se veselili prvega srečanja v živo z našimi Erasmus prijatelji iz Beograda, Afyonkarahisana in Drame, ki žal zaradi epidemioloških preprek niso mogli sodelovati v živo, zato smo se z njimi vsak dan srečevali preko spleta. Z velikimi pričakovanji smo stopili v računalniško učilnico kjer nas je pozdravil gospod Ivan Koruza, vodja ZIPa (Zavoda Za in Proti). Predstavil nam je javno govorjenje in kako se pri le tem izboljšati. Govorili smo o uporabi Etosa, Patosa in Logosa, ki so nujno potrebni pri prepričljivosti govora, podajanju oprijemljivih, verodostojnih dokazov ter prepričevanju poslušalcev in sodnikov. Za tem smo imeli kratek odmor. Po odmoru smo se razdelili v skupine in skupaj iskali argumente za podporo debatnim trditvam o škodljivosti kajenja, vremenskih spremembah, itd. kot tudi o razlogih proti debatnim trditvam na podobne teme.
Popoldne istega dne smo se z gosti odpravili v muzej narodne osvoboditve. Po krajšem ogledu in izčrpni razlagi kustosa, kjer so se naši gostje naučili veliko o zgodovini našega prečudovitega mesta, smo raziskovali mestno jedro. Naši gostje so ob tem uživali tako kot mi. Čeprav živimo v Mariboru, je tukaj še marsikaj neodkritega.

 

TOREK, 17. MAJ 2022
Naslednji dan je na šoli potekala slavnostna predstavitev Erasmus Crimson projkta. Zbrali so se ravnatelji ter pomočniki vseh slovenskih osnovnih šol, ki nosijo ime Franceta Prešerna, iz Kranja, Črenšovcev in Ribnice na Dolenskem. Prav tako so predstavitve svojih šol izvedli tudi naši gostje iz Turčije in Srbije ter Grčije, ki so nam pridružili preko Zooma. Ogledali smo si videe in prisluhnili govorom. Učenki Milica in Katarina sta govorili o prednostih debatiranja in njuni sposobnosti sprejemanja dveh različnih zornih kotov – za in proti. Razložili sta, da jima znanje, ki sta ga pridobili med debatiranjem, pomaga pri argumentiranju snovi tako pri angleščini kakor tudi pri vseh ostalih predmetih. Naučili sta se samozavestnega nastopanja in raziskovanja virov, ki je nujno potrebno pri zagotavljanju resničnih dokazov, kadar pripravljaš debatne govore, predstavitve pri šolskih predmetih ali raziskovalne naloge.
Za popestritev predstavitve so učenke 8.a razreda (Ajda Cizl, Katarina Korpič in Julija Bevc) pripravile krajši kulturni program. Prisluhnili smo flavti, violinskem duetu in si ogledali baletno, plesno točko. Za tem smo našim novim prijateljem razkazale celotno šolo. Bila jim je zelo všeč, najbolj pa so jim k srcu prirasle živalce iz drugega nadstropja.
Zaradi hude lahkote, smo z velikim užitkom zagrizli v okusno hrano, ki so jo pripravili naši kuharji.
Sledil je poučni del, ki ga je izvedla učiteljica angleščine, koordinatorica projekta in vodja debatnega krožka, Marjetka Bunford Selinšek. Predstavila nam je postopek učinkovitega pisanja argumentacijskih esejev. Nato pa je vsak predstavil svoje ideje in na podlagi teh smo določili tri teme za spise (Holidays, Books vs Television, Vegeterians & Digital Technology).
Ker je potrebno ohranjati zdrav duh v zdravem telesu, smo goste odpeljali v adrenalinski park Betnava, kjer smo se preizkusili v premagovanju strahov, vztrajnosti in samostojnosti ter plezanju.

 

SREDA, 18. MAJ 2022
V sredo smo se z nasmehi na obrazih dobili v računalniški učilnici, kjer smo osvežili dejstva o pisanju esejev in nadgradili včerajšnje ideje o uporabi primerov in dokazov pri argumentiranju.
Sodelovali smo pri uri angleščine pri sedmošolcih, ki jo je vodila učiteljica Andreja Vračko, pri kateri smo debatirali o temi Holidays should be shorter.
Za tem smo pri učiteljici Marjetki Bunford Selinšek skupaj z učenci 7. C razreda obravnavali temo Digital Technology makes Children’s Life better. Grški partnerji so se ure udeležili preko spleta ter predstavili njihove argumente za in proti.
Nato smo se lotili pisanja argumentacijskih esejev, učitelji pa so med tem časom razpravljali o podobnostih poučevanja ter pisali priprave za učne ure pri katerih so prisostvovali v lastnem jeziku.
Po štirih produktivnih urah aktivne uporabe argumentiranja v angleščini, smo se odpravili na zasluženo kosilo.

 

ČETRTEK, 19. MAJ 2022
Četrtkov dopoldan smo preživeli v razredih in veselo debatirali o različnih debatnih trditvah. Po kratkem pregledu urnika in zadnjih usklajevanjih ter dogovorih, kako naj bi izpeljali naš zaključni dan, smo skupaj z učenci 9.B razreda in učiteljico Natašo Želježič, iskali razloge, zakaj naj bi bile knjige boljše od gledanja televizije. Neverjetno je bilo, kakšne nadobudne ideje smo imeli, ko nas je v razredu sedelo skoraj 30 otrok.
Pri učiteljici Andreji Vračko in učencih 7. B razreda so se gostje preizkusili v umetnosti pisanja esejev o počitnicah, ki bi morale biti krajše oziroma daljše.
Nato je sledila še debatna ura pri učiteljici Marjetki Bunford Selinšek in učencih 6. B razreda, kjer smo predstavljali argumente za in proti ter negirali nasprotnike na trditev Vsi bi morali postati vegetarijanci. Preko spleta so se naši uri pridružili še Grški učenci. Tako polne učilnice, pa že dolgo nismo videle. Saj nas je bilo malo morje.
Po odmoru in kosilu smo odhiteli v računalniško učilnico in se lotili pisanja spisov. Vsak izmed nas, je moral napisati esej na tri ali celo štiri teme. To stresanje idej na papir je zahtevalo ogromno koncentracije. Delo se je zavleklo v pozno popoldan.
Še sreča, da je sledila sproščujoča, zaključna večerja v restavraciji Ankora. To je bil užitek ob hrani in kramljanju z našimi prijatelji. In na koncu, kot ob vse naših srečanjih, so sledili še objemčki in solzice ob slovesu.

Zapisale učenke 8. a razreda, ki sodelujejo v timu Ersmus+KA2 projekta CRIMSON through Debate to become global Citizens:
Ajda Cizl, Katarina Korpič in Julija Bevc

 

  • V četrtek, 24. 3. 2022, smo se na 30. spletni konferenci dogovorili, da bo 2. LTTA (aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja) potekale v Mariboru od 15. – 21. 5. 2022.
  • V sredo, 16 . 3. 2022, smo izpeljali osmo spletno srečanje CRIMSON HUB ONLINE. Sodelovalo je 6 ekip oziroma 18 debaterjev, nekaj opazovalcev in 6 učiteljic – sodnic. Turčija se je udeležila CHO z eno ekipo, 3 gledalci in sodnico Seldo Secme Eroglu. Srbija je pripeljala 3 ekipe z imeni Debatable, Randome Austronauts & Penquins from Madagaskar. Sodili sta Biljana Višnjić in Tamara Trifunović. Grčija je sodelovala kot opazovalka. Učiteljica Ipermahia Hristodoulou je prevzela vlogo sodnice, medtem ko je Slovenija prisostvovala z dvema ekipama, ki sta se imenovali Wise Muses & Debate Birds ter dvema učiteljicama (Natašo Želježič in Marjetko Bunford Selinšek).
    Otroci so se pripravljali na udeležbo na mednarodni turnir, ki bo v aprilu potekal v Sloveniji, zato so debatirali na temo THB that Space Tourism brings more Harm then Benefits. Uporabili so Karel Popper debatni format.

  • V sredo, 23. 2. 2022, smo izpeljali sedmo spletno srečanje CRIMSON HUB ONLINE. Sodelovalo je 11 ekip oziroma 33 debaterjev in 5 učiteljic – sodnic. Turčija se je udeležila CHO z dvema ekipama in 3 gledalci. Srbija je pripeljala 3 ekipe. Grčija je sodelovala s štirimi ekipami, medtem ko je Slovenija prisostvovala z dvema ekipama in dvema učiteljicama.
    Otroci so debatirali na temo THB Dogs are better than Cats po prilagojenem Karel Popper formatu.

Otroci so uživali v debati o psih in mačkah ter na koncu pokazali še svoje mucke in poklepetali s sovrstniki.

  • 29. spletna ZOOM konferenca – 9. 2. 2022 – Projektni partnerji smo postavili pravila za učinkovito spletno debatno srečanje petošolcev in šestošolcev. Govorci naj govorijo približno 2-3 minute. Sodelujejo lahko tako petošolci kot devetošolci. Potrebujemo sodnika na dve ekipi. Srečanje smo prestavili na sredo, 23. 2. 2022.
  • 28. spletna ZOOM videokonferenca – 21. 12. 2021 – Projektni partnerji smo se dogovorili, da bo sedmo spletno debatno srečanje CRIMSON HUB ONLINE potekalo v torek, 16. 2. 2022 ob 16.00. Šestošolci partnerskih šol bodo debatirali na debatno trditev THB that Dogs are better than Cats.

  • V torek, 14. 12. 2021, smo pripravili šesto spletno demonstracijsko debato z naslovom Living in the City is better than Living in the Countryside, v kateri so se pomerili slovenski in srbski osmošolci, medtem ko so turški in grški udeleženci opazovali debato in se učili Karel Popper formata. Gospa Biljana Višnjić (anglistka) je vodila debato. Zagovorniški (Julija, Ajda in Katarina) in negacijski (Teodora, Mia, Slobodan) skupini so sodile tri sodnice Adrijana Jović (SRB), Selda Eroğlu Seçme (TR) in Marjetka Bunford Selinšek (SLO). Zmagala je zagovorniška skupina. Debato sta si ogledala ravnateljica srbske šole gospa Biljana Blagojević in pomočnik ravnatelja slovenske šole gospod Boštjan Strnad ter anglistka gospa Nataša Želježič in 22 učencev iz partnerskih šol.

  • 27. spletna ZOOM videokonferenca – 9. 12. 2021 – Partnerji smo se pripravili na šesto debatno srečanje na daljavo, kjer se bodo osmošolci pomerili na debatno temo Living in the city is better than livin in the countryside.

  • V torek, 30. 11. 2021, je potekalo peto spletno debatno srečanje MORNING DEBATE za šestošolce partnerskih šol. Turčija, Srbija in Slovenija se je udeležila s 6 kandidati iz vsake države, medtem ko so Grki sodelovali s celotnim razredom. Otroci so podali slabosti ali prednosti debatne trditve Living in the city is better than living in the countryside ter reagirali na nasprotnikovo mnenje.

  • 26. spletna ZOOM videokonferenca – 24. 11. 2021 – Pripravili smo se na peto spletno debatno srečanje MORNING DEBATE, ki bo potekalo v torek, 30. 11. 2021 ob 16.00.

  • 25. spletna ZOOM videokonferenca – 10. 11. 2021 – Projektni partnerji smo se dogovorili, da bomo prestavili zastavljene aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja v fizični obliki v Sloveniji v leto 2022, saj so razmere za srečanje v živo nemogoče zaradi Covida (bolnih je veliko učiteljev in precej oddelkov je v karanteni).

  • 24. spletna ZOOM videokonferenca – 3. 11. 2021 – Dogovorili smo se za dogodke na LTTA v Sloveniji.

  • 23. spletna ZOOM videokonferenca – 20. 10. 2021Pregled novic o izvajanju LTTA. Partnerji smo se dogovorili, da bomo izvedli LTTA v živo v Sloveniji od 13. – 16. 12. 2021. Koordinatorica grške šole gospa Ipermahija Hristodoulou je predstavila pripravo na učno uro z debatnimi aktivnostmi. Pripravo si lahko ogledate na tej povezavi.
  • 22. spletna ZOOM videokonferenca – 13. 10. 2021 – Koordinatorica CRIMSON projekta gospa Marjetka Bunford Selinšek je predstavila pripravo na učno uro z debatnimi aktivnostmi. Pripravo si lahko ogledate na tej povezavi.

  • 21. 9. 2021 – Koordinatorica projekta, Marjetka Bunford Selinšek, je rezultate dela pri projektu predstavila Svetu staršev na daljavo.
  • V torek, 8. 6. 2021, smo v 4. spletnem debatnem srečanju CRIMSON HUB ONLINE gostili 18 učencev in 6 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije.

Slovenija je bila država gostiteljica, glavna moderatorka je bila srbska koordinarica gospa Biljana Višnjič, medtem ko je slovenska koordinatorica gospa Marjetka Bunford Selinšek skrbela za tehnično podporo virtualnega dogodka.

Učenci so se preizkušali:

    • v debatni trditvi “Hate Speech in social Media should be censured”.
    • v predstavitvah na avdiciji TV programa “Survivor”, v katerih so morali uporabiti podatke iz svojih življenjepisov (Curriculum Vitae – CV).

 

4th CRIMSON HUB ONLINE
Students’ debates (GR, SRB, TR, SLO)
(4 pm to 5 pm)
Hosted by OŠ Franceta Prešerna MB
Tuesday, 8 June 2021

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.10    

 

Instructions

4.10 – 4.30    

 

Debate Resolution:

Hate Speech in Social Medial should be censured

4.30 – 4.55   

 

Tell me something about yourself! – Interview for a TV programme “Survivor”

4.55 – 5.00 

 

ADJOURNMENT

  • V torek, 9. 3. 2021, smo v tretjem spletnem debatnem srečanju CRIMSON HUB ONLINE gostili 12 debatnih ekip – torej 36 učencev in 9 učiteljev s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije.

Slovenija je bila država gostiteljica, ki je virtualno debato pripravila v sodelovanju z ZIPom, Za in proti, Zavodom za kulturo govora.

Ekipe partnerskih šol so se preizkušale v debatnem formatu “Karel Popper”.

Debatna tema se je imenovala: This House believes that better Grades ensure a bright Future.

 

3rd CRIMSON HUB ONLINE
Students’ debates (GR, SRB, TR, SLO)
(4 pm to 5.30 pm)
Tuesday, 9 March 2021

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.10  

 

Instructions

4.10 – 5.10    

 

Debate Resolution:

“This House believes that better Grades ensure a bright Future”

5.10 – 5.25   

 

Announcing results

5.25 – 5.30 

 

ADJOURNMENT

Host:
OŠ Franceta Prešerna, Maribor in association with ZIP, Za in proti, zavod za kulturo dialoga

  • Delovni sestanki partnerjev potekajo preko spletnega portala ZOOM
    • 21. spletna ZOOM videokonferenca – 2. 6. 2021 – Pripravili smo se na četrtno spletno debatno srečanje CRIMSON HUB ONLINE, ki bo potekalo v torek, 8. 6. 2021 ob 16.00.
    • 20. spletna ZOOM videokonferenca – 19. 5. 2021 – Projektni partnerji smo se dogovorili, da bomo zaprosila za podaljšanje projekta, saj zaradi Covida nismo uspeli izpeljati zastavljene aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja v fizični obliki.
    • 19. spletna ZOOM videokonferenca – 12. 5. 2021 – Pregledali smo rezultate pisanja esejev.
    • 18. spletna ZOOM videokonferenca – 14. 4. 2021 – Srbi in Slovenci smo poročali o udeležbi na mednarodnem virtualnem debatnem turnirju (10. 4. 2021), ki ga je pripravil ZIP v sodelovanju z OŠ Franceta Prešerna v Mariboru.; Pripravljali smo se na pisanje argumentiranih esejev in se dogovarjali o izbiri teme ter o kriterijih ocenjevanja. Naslov eseja šole izberejo same. Eseje pišejo sedmošolci oziroma šestošolci. Pisanje in ocenjevanje argumentiranih esejev bo potekalo do konca maja.
    • 10.4. 2021 – INTERNATIONAL KAREL POPPER DEBATE TOURNAMENT – Srbi z eno debatno ekipo in Slovenci s tremi debatnimi ekipami smo se udeležili mednarodnega virtualnega debatnega turnirja, kjer so otroci debatirali na temo This house would add E-sports to the Olympic games. Sledila je debata na impromptu temo We support the strict use of uniforms in all schools.

Diseminacija- Koordinatorica projekta CRIMSON, Marjetka Bunford Selinšek, je vsem udeležencem turnirja (26 ekipam, kar pomeni 78 govornikom, in njihovim mentorjem iz Nemčije, Srbije, Qatarja, Dubaja, Hrvaške in Slovenije) predstavila cilje in dosežke Erasmus+KA2 partnerjev projekta CRIMSON.

Power Point CRIMSON through Debate to become global CITIZENS

    • 17. spletna ZOOM videokonferenca – 31. 3. 2021 – Učitelji smo podrobno preučili informacije o spletnem turnirju, da bi se izognili tehničnim težavam ob prijavi.; Dogovorili smo se, da bodo učenci pisali argumentirane eseje na debatno trditev We believe e-sports (playing video games) should be included in the Olympic Games oziroma na temo po lastni izbiri.
    • 16. spletna ZOOM videokonferenca – 24. 3. 2021 – Predstavitev protokola na mednarodnem virtualnem osnovnošolskem debatnem turnirju »International Primary School Online Debate Tournament«, ki bo potekal v soboto, 10. 4. 2021. Predstavitev debatne trditve: We believe e-sports (playing video games) should be included in the Olympic Games za katero morajo učenci pripraviti svoje govore. Učitelji smo ponovno preučili vloge govorcev.
    • 15. spletna ZOOM videokonferenca – 3. 3. 2021 – Partnerski učitelji smo se pripravljali na vlogo debatnega sodnika, tako da smo poskusili prvič samostojno soditi. Izpeljali smo prvo poskusno debato srbskega in slovenskega debatnega tima na temo THB that good grades ensure a bright future po Karel Popper formatu. Sodnica Marjetka Bunford Selinšek je predstavila vlogo sodnika in podajanje povratne informacije.

    • 14. spletna ZOOM videokonferenca – 24. 2. 2021 – Priprava učiteljev na vlogo sodnika po Karel Popper formatu.
    • 13. spletna ZOOM videokonferenca – 10. 2. 2021 – Učitelji so se seznanili z vlogami govorcev po Karel Popper formatu.
    • 12. spletna ZOOM videokonferenca – 3. 2. 2021 – Učitelji so se posvetili postopku priprave argumentov.
    • 11. spletna ZOOM videokonferenca – 28. 1. 2021 – Priprave, izbira debatne teme in datuma za 3rd Crimson Hub Online. Tretje spletno debatno srečanje učencev partnerskih šol bo potekalo v torek, 9. 3. 2021, ob 16.00. Učenci bodo tokrat prvič debatirali po Karel Popper formatu. Učitelj so se ukvarjali s strukturo argumentacije.
    • 10. spletna ZOOM videokonferenca – 6. 1. 2021 – Opravili smo končne priprave za izpeljavo 2nd Crimson Hub Online. V sredo, 20. 1. 2021, ob 16.00 se bodo učenci partnerskih šol pomerili v različnih debatnih aktivnostih.
    • 9. spletna ZOOM videokonferenca – 16. 12. 2020 – Učitelji partnerskih šol so se seznanili s strukturo argumentacije.
    • 8. spletna ZOOM videokonferenca – 2. 12. 2020 – Uredili smo še zadnje podrobnosti za uspešno izvedbo 1st Crimson Hub Online.
    • 7. spletna ZOOM videokonferenca – 25. 11. 2020 – Uredili smo podrobnosti, ki so bile nujne za izvedbo prvega spletnega debatnega srečanja učencev partnerskih šol.
    • 6. spletna ZOOM videokonferenca – 11. 11. 2020 – Opravili smo zadnje priprave, da bo prva aktivnost učenja, poučevanja in usposabljanja za učitelje uspešno izpeljana.
  • V sredo, 20. 1. 2021, smo uspešno izpeljali drugo virtualno debatno srečanje CRIMSON HUB ONLINE, v katerem je sodelovalo 26 učencev in 7 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije. Slovenija je bila država gostiteljica. Glavna moderatorka tokratnega srečanja je bila Biljana Višnjić iz srbske partnerske šole.

Učenci so se preizkušali v debatnih aktivnosti v treh rundah:

    1. najprej so predstavili, podprli in upravičili svoje argumente in reagirali na nasprotnikove argumente na temo: PEER PRESSURE HAS NEGATIVE EFFECTS ON CHILDREN,
    2. v drugi delu so pomešani v nove skupine argumentirali na impromptu temo TH believes that being an adult is easier than a teenager,
    3. v tretji rundi so učenci predstavljali tradicije, praznovanja in običaje partnerskih držav, tako je naše virtualno srečanje dobilo še kulturni pridih.

V skupnem zaključnem delu so otroci predstavili tiste običaje, praznovanja ali tradicije, ki so si jih zapomnili in so jih prevzeli.

Tukaj si lahko ogledate učence v delovnih sobah, kjer so jih poslušali in če je bilo potrebno usmerjali učitelji partnerskih šol.

 

2nd CRIMSON HUB ONLINE
Students’ debates (SLO, GR, SRB, TR)
(4 pm to 5.30 pm)
Wednesday, 20 January 2021

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.20    

 

ROUND 1 – expressing & justifying agreement and disagreement

“PEER PRESSURE HAS NEGATIVE EFFECTS ON CHILDREN”

4.20 – 4.25    

 

Changing breakout rooms

4.25 – 4.45    

 

ROUND 2 – sharing & justifying

IMPROMPTU

4.45 – 4.50 

 

Changing breakout rooms & announcing an impromptu motion

4.50 – 5.10

 

ROUND 3 – sharing

TRADITIONS, CELEBRATIONS & CUSTOMS

5.10 – 5.15

 

Coming together

5.15 – 5.25

 

Public sharing

with an open discussion

5.25 – 5.35

 

ADJOURNMENT

  • V torek, 8. 12. 202, smo izvedli prvo virtualno debato CRIMSON HUB ONLINE, v kateri je sodelovalo 43 učencev in 7 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije. Slovenija je bila država gostiteljica in glavna moderatorka Marjetka Bunford Selinšek.

Učenci so se udeležili debatnih aktivnosti v treh rundah:

    1. Najprej so poiskali slabosti in odlike šolanja na daljavo (Online schooling brings more harm than benefits).
    2. V drugi delu so pomešani v nove skupine delili mnenja na to temo.
    3. V tretji rundi so iskali slabosti in odlike impromptu trditve »Otroci bi morali dobiti plačilo za obiskovanje šole« (Children should get paid to go to school).

Na koncu sta Mitja (SLO) in Dunja (SRB) javno predstavila razmišljanja iz njunih skupin. Kar nekaj otrok iz različnih držav je kratko in jedrnato dodalo še njihove ideje in mnenja na impromptu trditev.


 

1st CRIMSON HUB ONLINE
Students’ meeting (SLO, GR, SRB, TR)
(4 pm to 5.30 pm)
Tuesday, 8 December 2020

3.50 – 4.00   

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.20   

 

ROUND 1 – pros and cons

ONLINE SCHOOLING BRINGS MORE HARM THAN BENEFITS.

4.20 – 4.25    

 

Changing breakout rooms

4.25 – 4.45    

 

ROUND 2 – sharing & refutation

ONLINE SCHOOLING BRINGS MORE HARM THAN BENEFITS.

4.45 – 4.50 

 

Changing breakout rooms & announcing an impromptu motion

4.50 – 5.10

 

ROUND 3 –  Impromptu

5.10 – 5.15

 

Coming together

5.15 – 5.25

 

 

Boxing match – publicly

with an open discussion

5.25 – 5.35

 

ADJOURNMENT

 

  • Uspešno smo zaključili 1. dejavnost učenja in usposabljanja (LTTA) – Rhetorical Pros & Cons, ki je potekala od ponedeljka, 16. 11. 2020 do srede, 18. 11. 2020 preko ZOOM videokonferenc.

  • Dnevnik 1. dejavnosti učenja in usposabljanja:

1. dan – Turški predavatelj gospod Serhat Tocker nas je popeljal skozi debatne zakonitosti, predstavil debatni format »Karel Popper« in karakteristike debatnega jezika.
Učitelji so se prelevili v debaterje in uspešno zagovarjali oziroma nasprotovali debatni trditvi – Vsakdo bi moral imeti ljubljenčka (This house claims everyone should have a pet) ter se med tem držali osnovnih načel dobrega argumentiranja:
a) prikaži in razloži problem
b) razloži, kaj bi bilo potrebno spremeniti
c) predstavi, utemelji svojo rešitev in razloži njene učinke
d) predstavi moralne učinke ter pomembnost spremembe in primerjaj stanje pred in po spremembi https://www.youtube.com/watch?v=1zZ4YEuThRw

2. dan – Pregledali in preverili smo precej motivacijskih aktivnosti, ki jih lahko učitelji vključijo v učne ure. https://www.cultofpedagogy.com/speaking-listening-techniques/
Zbrali smo debatne trditve, ki so jih predlagali učenci in o njih bomo mesečno virtualno debatirali na srečanjih učencev – CRIMSON HUB ONLINE.
Izbor debatnih trditev:
This House believes schools are the best place to learn
This House claims online schooling brings more harm than benefits 
This House claims being a teenager is harder than being an adult
This House believes that government should make all rich people donate money to charity
This House would ban the animal testing
This House believes that better grades ensure a bright future
This House would ban the use of plastic bags
This House believes that GM food will put our health in danger
THB that peer pressure has negative effect on children
THB that disturbing videos should not be allowed on youtube
THC that censorship is necessary in our society

Pregledali smo delo učitelja – sodnika med debato.

    1. Skrbno posluša in zapisuje komentarje.
    2. Objektiven je in odprtega duha ter se ne pusti zavesti.
    3. Pretehta podane argumente ter preveri njihovo podporo in primere.
    4. Preveri strukturo govora in jezika, ki so ga govorci uporabljali (prepričljivost, konkretnost, specifičnost, konstruktivnost in primernost).
    5. Dovoli boljši ekipi, da zmaga.
    6. Dodeli število točk posameznim govorcem (največ 30).

Debaterjem poda komentarje in povratno informacijo v obliki sendviča – poudari dobre strani, izpostavi slabosti govora ter na koncu izreče pohvalo.

3. dan – Prepustili smo se predavanjem in delavnicam, ki jih je vodil direktor Zavoda ZIP – Miha Andrič – bivši debater, profesor, filozof in mednarodno priznan debatni trener. Popeljal nas je skozi zakonitosti argumentacije, predstavil debatne igre ter različne tipe kratkih in učinkovitih debat.

  • 1. dejavnost učenja in usposabljanja (LTTA), ki smo jo poimenovali Rhetorical Pros & Cons, bo potekala od ponedeljka, 16. 11. 2020 do srede, 18. 11. 2020 preko ZOOM videokonferenc, ker jo zaradi ukrepov za zaščito zdravja in epidemiološkega stanja po Evropi ne moremo izvesti drugače.
    Gostiteljica te dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja, v kateri sodelujemo vsi partnerji projekta CRIMSON (SLO, I, SRB, GR, TUR) je partnerska šola iz Turčije.
    Naše tridnevno srečanje je namenjeno izobraževanju učiteljev in njihovi kolaboraciji. Izobraževanje bosta vodila turški predavatelj, gospod Serhat Toker, ter slovenski predavatelj, gospod Miha Andrič. Koordinatorji sodelujočih šol bomo izpeljali tretji dan, ki je namenjen aktivnemu sodelovanju v delavnicah.

Monday, 16 November 2020

8.00 – 8.20    

 

Registration & Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

8.20 – 9.20 

 

DEBATE – FACTS AND FILES

(Greek lecturer Mr Serhat Toker)

9.20 – 9.50    

 

Short break

9.50 –10.00    

 

Stretch break

10.00 – 11.30 

 

KARL POPPER FORMAT OF DEBATE

(Mr Serhat Toker)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

 

ARGUMENTATION

(Mr Serhat Toker)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

 

EFFECTIVE USE OF LANGUAGE TASKS

(Mr Serhat Toker)

15.05 – 16.00

 

OPEN DISCUSSION

Tuesday, 17 November 2020

8.00 – 8.20   

 

Introduction (Mrs Marjeta Bunford Selinšek)

8.20 – 9.20   

 

WARM-UP TASKS 

(Slovene lecturer –  Mr Miha Andrič, director of ZIP National Debate Organization, Slovenia)

9.20 – 9.50    

 

Short break

9.50 –10.00  

 

Stretch break

10.00 – 11.30 

 

LEAD-IN TASKS & workshop

(Mr Miha Andrič)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

ARGUMENTATIVE STRATEGIES (Mr Miha Andrič)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

BRIEF TIPS CONTAINING USEFUL RHETORICAL AND

ARGUMENTATIVE TECHNIQUES (Mr Miha Andrič)

15.05 – 16.00

 

POST-DEBATE DISCUSSION & ASSESSMENT  

(Mr Miha Andrič)

Wednesday, 18 November 2020

8.00 – 8.20   

 

Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

8.20 – 9.20  

 

DEBATING ACROSS THE CURRICULUM  – workshop (Mrs Laura Timpano)

9.20 – 9.50  

 

Short break

9.50 –10.00    

 

Stretch break

10.00 – 11.30

 

DEBATING TO LEARN PROGRAMME – workshop (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

WRITING ARGUMENTATIVE ESSAYS – workshop (Mrs Marjeta Bunford Selinšek)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

REQUIRED DEBATE VOCABULARY – workshop (Ms Biljana Višnjić)

15.05 – 16.00

 

DEBATE – SUM UP (Mr Georges Koutsoukis)

  • Delovni sestanki partnerjev potekajo »online«:
    • 5. spletna ZOOM video konferenca – 4. 11.2020 – Priprave na prvo aktivnost učenja, poučevanja in usposabljanja za učitelje; usklajevanje dnevnega reda in predavateljev
    • 4. spletna ZOOM video konferenca – 21. 10. 2020 – Priprava dnevnega reda za izvedbo 1. LTTA v novembru; pregled vprašalnika za učence, ki so ga pripravili Slovenci

    • 3. spletna ZOOM video konferenca – 14. 10. 2020 – Dogovor o izvedbi 1. aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTT activity) v spletni obliki zaradi Covid-19; pregled vprašalnika za starše, ki so ga pripravili Španci; pregled Karl Popper debatnega formata

    • 2. spletna ZOOM video konferenca – 7. 10. 2020 – Priprava učencev na izdelavo spletnih vprašalnikov za starše in učence in predstavitev projekta staršem in učencem 7., 8. 9. razredov ter učencem 1., 2. in 3. letnika srednje šole
    • 1. spletna ZOOM video konferenca – 30. 9. 2020 – Organizacija Erasmus+ timov učencev in pregled časovnice našega projekta
  • 14. 10. 2020 – Sestanek projektnega tima Erasmus+ CRIMSON/OŠ Franceta Prešerna – pregled projektnega formata in besedišča.
  • September 2020 – predstavitev projektnih ciljev, pričakovanih rezultatov in učinkov predstavnikom Sveta Zavoda (Marjetka Bunford Selinšek)

        Crimson1        Crimson2

  • September 2020 – Koordinatorica projekta, Marjetka Bunford Selinšek, je predstavila projekt staršem vseh devetošolcev na roditeljskih sestankih.

Predstavitev projekta si lahko ogledate tukaj: CRIMSON through Debate to become global Citizens.pdf