Uradne informacije o našem ERASMUS+ KA2 projektu “CRIMSON through Debate to become global Citizens ” najdete na spletni povezavi: https://erasmus.crimson.rcltrack.com/

  • V sredo, 20. 1. 2021, smo uspešno izpeljali drugo virtualno debatno srečanje CRIMSON HUB ONLINE, v katerem je sodelovalo 26 učencev in 7 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije. Slovenija je bila država gostiteljica. Glavna moderatorka tokratnega srečanja je bila Biljana Višnjić iz srbske partnerske šole.

Učenci so se preizkušali v debatnih aktivnosti v treh rundah:

    1. najprej so predstavili, podprli in upravičili svoje argumente in reagirali na nasprotnikove argumente na temo: PEER PRESSURE HAS NEGATIVE EFFECTS ON CHILDREN,
    2. v drugi delu so pomešani v nove skupine argumentirali na impromptu temo TH believes that being an adult is easier than a teenager,
    3. v tretji rundi so učenci predstavljali tradicije, praznovanja in običaje partnerskih držav, tako je naše virtualno srečanje dobilo še kulturni pridih.

V skupnem zaključnem delu so otroci predstavili tiste običaje, praznovanja ali tradicije, ki so si jih zapomnili in so jih prevzeli.

Tukaj si lahko ogledate učence v delovnih sobah, kjer so jih poslušali in če je bilo potrebno usmerjali učitelji partnerskih šol.

 

 

2nd CRIMSON HUB ONLINE

Students’ debates (SLO, GR, SRB, TR)

(4 pm to 5.30 pm)

Wednesday, 20 January 2021

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.20    

 

ROUND 1 – expressing & justifying agreement and disagreement

“PEER PRESSURE HAS NEGATIVE EFFECTS ON CHILDREN”

4.20 – 4.25    

 

Changing breakout rooms

4.25 – 4.45    

 

ROUND 2 – sharing & justifying

IMPROMPTU

4.45 – 4.50 

 

Changing breakout rooms & announcing an impromptu motion

4.50 – 5.10

 

ROUND 3 – sharing

TRADITIONS, CELEBRATIONS & CUSTOMS

5.10 – 5.15

 

Coming together

5.15 – 5.25

 

Public sharing

with an open discussion

5.25 – 5.35

 

ADJOURNMENT

  • V torek, 8. 12. 202, smo izvedli prvo virtualno debato CRIMSON HUB ONLINE, v kateri je sodelovalo 43 učencev in 7 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije. Slovenija je bila država gostiteljica in glavna moderatorka Marjetka Bunford Selinšek.

Učenci so se udeležili debatnih aktivnosti v treh rundah:

    1. Najprej so poiskali slabosti in odlike šolanja na daljavo (Online schooling brings more harm than benefits).
    2. V drugi delu so pomešani v nove skupine delili mnenja na to temo.
    3. V tretji rundi so iskali slabosti in odlike impromptu trditve »Otroci bi morali dobiti plačilo za obiskovanje šole« (Children should get paid to go to school).

Na koncu sta Mitja (SLO) in Dunja (SRB) javno predstavila razmišljanja iz njunih skupin. Kar nekaj otrok iz različnih držav je kratko in jedrnato dodalo še njihove ideje in mnenja na impromptu trditev.


 

1st CRIMSON HUB ONLINE

Students’ meeting (SLO, GR, SRB, TR)

(4 pm to 5.30 pm)

 

Tuesday, 8 December 2020

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.20    

 

ROUND 1 – pros and cons

ONLINE SCHOOLING BRINGS MORE HARM THAN BENEFITS.

4.20 – 4.25    

 

Changing breakout rooms

4.25 – 4.45    

 

ROUND 2 – sharing & refutation

ONLINE SCHOOLING BRINGS MORE HARM THAN BENEFITS.

4.45 – 4.50 

 

Changing breakout rooms & announcing an impromptu motion

4.50 – 5.10

 

ROUND 3 –  Impromptu

5.10 – 5.15

 

Coming together

5.15 – 5.25

 

 

Boxing match – publicly

with an open discussion

5.25 – 5.35

 

ADJOURNMENT

 

  • Uspešno smo zaključili 1. dejavnost učenja in usposabljanja (LTTA) – Rhetorical Pros & Cons, ki je potekala od ponedeljka, 16. 11. 2020 do srede, 18. 11. 2020 preko ZOOM videokonferenc.

  • Dnevnik 1. dejavnosti učenja in usposabljanja:

1. dan – Turški predavatelj gospod Serhat Tocker nas je popeljal skozi debatne zakonitosti, predstavil debatni format »Karel Popper« in karakteristike debatnega jezika.
Učitelji so se prelevili v debaterje in uspešno zagovarjali oziroma nasprotovali debatni trditvi – Vsakdo bi moral imeti ljubljenčka (This house claims everyone should have a pet) ter se med tem držali osnovnih načel dobrega argumentiranja:
a) prikaži in razloži problem
b) razloži, kaj bi bilo potrebno spremeniti
c) predstavi, utemelji svojo rešitev in razloži njene učinke
d) predstavi moralne učinke ter pomembnost spremembe in primerjaj stanje pred in po spremembi
https://www.youtube.com/watch?v=1zZ4YEuThRw

2. dan – Pregledali in preverili smo precej motivacijskih aktivnosti, ki jih lahko učitelji vključijo v učne ure. https://www.cultofpedagogy.com/speaking-listening-techniques/

Zbrali smo debatne trditve, ki so jih predlagali učenci in o njih bomo mesečno virtualno debatirali na srečanjih učencev – CRIMSON HUB ONLINE.

Izbor debatnih trditev:

This House believes schools are the best place to learn
This House claims online schooling brings more harm than benefits 
This House claims being a teenager is harder than being an adult
This House believes that government should make all rich people donate money to charity
This House would ban the animal testing
This House believes that better grades ensure a bright future
This House would ban the use of plastic bags
This House believes that GM food will put our health in danger
THB that peer pressure has negative effect on children
THB that disturbing videos should not be allowed on youtube
THC that censorship is necessary in our society

Pregledali smo delo učitelja – sodnika med debato.

    1. Skrbno posluša in zapisuje komentarje.
    2. Objektiven je in odprtega duha ter se ne pusti zavesti.
    3. Pretehta podane argumente ter preveri njihovo podporo in primere.
    4. Preveri strukturo govora in jezika, ki so ga govorci uporabljali (prepričljivost, konkretnost, specifičnost, konstruktivnost in primernost).
    5. Dovoli boljši ekipi, da zmaga.
    6. Dodeli število točk posameznim govorcem (največ 30).

Debaterjem poda komentarje in povratno informacijo v obliki sendviča – poudari dobre strani, izpostavi slabosti govora ter na koncu izreče pohvalo.

3. dan – Prepustili smo se predavanjem in delavnicam, ki jih je vodil direktor Zavoda ZIP – Miha Andrič – bivši debater, profesor, filozof in mednarodno priznan debatni trener. Popeljal nas je skozi zakonitosti argumentacije, predstavil debatne igre ter različne tipe kratkih in učinkovitih debat.

  • 1. dejavnost učenja in usposabljanja (LTTA), ki smo jo poimenovali Rhetorical Pros & Cons, bo potekala od ponedeljka, 16. 11. 2020 do srede, 18. 11. 2020 preko ZOOM videokonferenc, ker jo zaradi ukrepov za zaščito zdravja in epidemiološkega stanja po Evropi ne moremo izvesti drugače.
    Gostiteljica te dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja, v kateri sodelujemo vsi partnerji projekta CRIMSON (SLO, I, SRB, GR, TUR) je partnerska šola iz Turčije.
    Naše tridnevno srečanje je namenjeno izobraževanju učiteljev in njihovi kolaboraciji. Izobraževanje bosta vodila turški predavatelj, gospod Serhat Toker, ter slovenski predavatelj, gospod Miha Andrič. Koordinatorji sodelujočih šol bomo izpeljali tretji dan, ki je namenjen aktivnemu sodelovanju v delavnicah.

Monday, 16 November 2020

8.00 – 8.20    

 

Registration & Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

8.20 – 9.20    

 

DEBATE – FACTS AND FILES

(Greek lecturer Mr Serhat Toker)

9.20 – 9.50    

 

Short break

9.50 –10.00    

 

Stretch break

10.00 – 11.30 

 

KARL POPPER FORMAT OF DEBATE

(Mr Serhat Toker)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

 

ARGUMENTATION

(Mr Serhat Toker)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

 

EFFECTIVE USE OF LANGUAGE TASKS

(Mr Serhat Toker)

15.05 – 16.00

 

OPEN DISCUSSION

Tuesday, 17 November 2020

8.00 – 8.20    

 

Introduction (Mrs Marjeta Bunford Selinšek)

8.20 – 9.20    

 

WARM-UP TASKS 

(Slovene lecturer –  Mr Miha Andrič, director of ZIP National Debate Organization, Slovenia)

9.20 – 9.50    

 

Short break

9.50 –10.00    

 

Stretch break

10.00 – 11.30 

 

LEAD-IN TASKS & workshop

(Mr Miha Andrič)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

 

ARGUMENTATIVE STRATEGIES (Mr Miha Andrič)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

BRIEF TIPS CONTAINING USEFUL RHETORICAL AND

ARGUMENTATIVE TECHNIQUES (Mr Miha Andrič)

15.05 – 16.00

 

POST-DEBATE DISCUSSION & ASSESSMENT  

(Mr Miha Andrič)

Wednesday, 18 November 2020

8.00 – 8.20    

 

Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

8.20 – 9.20    

 

DEBATING ACROSS THE CURRICULUM  – workshop (Mrs Laura Timpano)

9.20 – 9.50    

 

Short break

9.50 –10.00    

 

Stretch break

10.00 – 11.30 

 

DEBATING TO LEARN PROGRAMME – workshop (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

WRITING ARGUMENTATIVE ESSAYS – workshop (Mrs Marjeta Bunford Selinšek)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

REQUIRED DEBATE VOCABULARY – workshop (Ms Biljana Višnjić)

15.05 – 16.00

 

DEBATE – SUM UP (Mr Georges Koutsoukis)

  • Delovni sestanki partnerjev potekajo »online«:
    • 5. spletna ZOOM video konferenca – 4. 11.2020 – Priprave na prvo aktivnost učenja, poučevanja in usposabljanja za učitelje; usklajevanje dnevnega reda in predavateljev
    • 4. spletna ZOOM video konferenca – 21. 10. 2020 – Priprava dnevnega reda za izvedbo 1. LTTA v novembru; pregled vprašalnika za učence, ki so ga pripravili Slovenci

    • 3. spletna ZOOM video konferenca – 14. 10. 2020 – Dogovor o izvedbi 1. aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTT activity) v spletni obliki zaradi Covid-19; pregled vprašalnika za starše, ki so ga pripravili Španci; pregled Karl Popper debatnega formata

    • 2. spletna ZOOM video konferenca7. 10. 2020 – Priprava učencev na izdelavo spletnih vprašalnikov za starše in učence in predstavitev projekta staršem in učencem 7., 8. 9. razredov ter učencem 1., 2. in 3. letnika srednje šole
    • 1. spletna ZOOM video konferenca30. 9. 2020 – Organizacija Erasmus+ timov učencev in pregled časovnice našega projekta
  • 14.10. 2020 Sestanek projektnega tima Erasmus+ CRIMSON/OŠ Franceta Prešerna – pregled projektnega formata in besedišča.
  • 9. 2020 – predstavitev projektnih ciljev, pričakovanih rezultatov in učinkov predstavnikom Sveta Zavoda (Marjetka Bunford Selinšek)

        Crimson1        Crimson2

  • 9. 20 – Koordinatorica projekta, Marjetka Bunford Selinšek, je predstavila projekt staršem vseh devetošolcev na roditeljskih sestankih.

Predstavitev projekta si lahko ogledate tukaj: CRIMSON through Debate to become global Citizens.pdf