Erasmus + CRIMSON through Debate to become global Citizens

 

Uradne informacije o našem ERASMUS+ KA2 projektu “CRIMSON through Debate to become global Citizens” najdete na spletni povezavi: https://crimson.splet.arnes.si/

 

  • DISEMINACIJA: V četrtek, 31. 8. 2023, je koordinatorica projekta, gospa Marjetka Bunford Selinšek, učiteljem predstavila rezultate in učinke projekta, ki se po treh letih zaključuje.

    Pri Erasmus+KA2 projektu z naslovom “CRIMSON skozi debato, da bi postali svetovljani” so se sodelujoči soočali s trajnostnim zavedanjem, da za vsako zadevo, trditev obstajata za in proti. Otroci in učitelji so kritično razmišljali in argumentirali osemindvajst debatnih trditev, tako virtualno kot tudi med projektnimi aktivnostmi učenja, poučevanja in usposabljanja ter med poukom. Zavedajo se, da je potrebno brati, da najdeš dobre razlage za argumente. Kljub zaključku projekta se je debata prikradla v vse sfere njihovega življenja. Vedno več učiteljev uporablja debatne strategije pri učnih urah. Učenci bodo v bodoče lahko kritično razmišljali ne samo v razredu, ampak tudi v debatnem klubu, ki na šoli poteka že šest let. Sodelojoči v prijektu so izdelali kratek debatni priročnik za učitelje in učence, ki se prvič soočajo z debato.

  • Udeleženci debatnega projekta CRIMSON smo pripravili kratek, učinkovit priročnik s pedagoškimi nasveti za učitelje, nove debatne mentorje in debaterje. 

    Priročnik je pripravila koordinatorica partnerskih šol Marjetka Bunford Selinšek, stilsko oblikovali sta ga Katja Krecenbaher Mernik in Irina Nežić.

    Povezava do priročnikaA brief Debate Handbook with pedagogical Tips for new Debate Teachers & Debators

  • DISEMINACIJA – V petek, 7. 6. 2023, ter 14. 6. 2023, so članice ERASMUS tima CRIMSON predstavile učinke Erasmus+KA2 projekta na njihovo življenje in delo v šoli.

Hannan, Melisa, Medine in Zala so povedale, kaj vse so se naučile v treh letih, ki so jih preživele sprva v sodelovanju v osmih spletnih debatah CRIMSON HUB ONLINE, kasneje med petimi aktivnostni učenja, poučevanja in usposabljanja, ki smo jih izvedli v fizični obliki v Sloveniji, Srbiji, Turčiji in Grčiji. Sedmošolcem in osmošolcem so med razrednimi urami pojasnile, kako učinkovito so vplivale debatne strategije in tehnike na njihov učni uspeh, sodelovanje s soljudmi, pozitivno samopodobo ter občutek svetovljanstva, ki si ga nikoli prej niso niti predstavljale. Ugotovile so, da so aktivnosti v projektu spremenile njihov vsakdan v globalno avanturo, ki jih je osvestila in naučila vztrajnosti, discipline ter veščin, ki jih bodo s pridom uporabljajle tako doma ali v šoli kot tudi v prihodnosti v službi. Vedo, da so sposobne to deliti z ljudmi okrog njih. Glede na dejstvo, da se projekt zaključi, so sošolce in sošosolce pozvale, naj se jim pridružijo v šolskem debatnem klubu, kjer te veščine lahko trenirajo tedensko.

  • 6. dan (petek) – 19. 5. 2023 – Ne hvali dneva pred nočjo

Kakor hitro sem odprla oči, sem pomislila na naš povratek domov in prevzel me je občutek veselja. Pot domov bo veliko krajša kot potovanje v Afyonkarahisar, v katerega smo se odpravili v nedeljo ob 00:15 in prispeli v naš hotel ob 15:00 – skoraj petnajst ur kasneje. Danes bomo doma že ob desetih zvečer, me je preblisnilo, kar pomeni samo enajst ur, če štartamo ob 11:00.
A glej ga zlomka. Nekaj minut pred odhodom smo izvedele, da ima naš let iz letališča Zafer pol urno zamudo. Na letališču smo se sočile z dejstvom, da letalo kasni kar 45 minut. Vsa jutranja radost se je v hipu razblinila.
V pisarni turške potovalne agencije so nam poiskali nov let iz Istanbula do Dunaja. Tako smo poleteli iz turškega letališča šele ob 20:15 namesto ob 17:10.
V soboto zgodaj zjutraj ob 01:45 sem skočila v posteljo – po štirinajsturnem potovanju. Naj kdo reče, da pregovori ne držijo.

  • 5. dan (četrtek) – 18. 5. 2023 – Po poteh starodavnega kraljestva v anatolskem višavju

Četrtek je bil namenjen raziskovanju okolice mesta Afyon in spoznavanju zgodovine. Obiskali smo sodoben, pravkar odprt muzej, ki nazorno prikazuje zgodovino pokrajine Anatolije od prazgodovine pa vse do ustanovitve turške republike. Nato smo se odpeljali v Ayazin. Turki to znamenitost zaradi podobnosti kamenin imenujejo Kapadokija št. 2. Znana je po mitoloških osebnostih, kot sta boginja Kibela in kralj Midas. Ogledali smo si skalnate grobove in ostanke bizantinskih cerkva, izdolbenih v skalo. Skozi zgodovino so dolino naseljevali Frigijci, stari Rimljani, Bizantinci in Seldžuki.
Okolica Afyona je bila v zgodovini znana kot največja pridelovalka maka. Makova polja so se umaknila na obrobje mesta in cvetijo v beli in vijolični barvi.
Zvečer nas je čakala skupna večerja s programom, nato pa slovo od naših turških gostiteljev. Polni vtisov smo bili v mislih že na poti domov, saj se naslednji dan vračamo v Slovenijo.

  • 4. dan (sreda) – 17. 5. 2023 – Brez učitelja ni šole

Za sredo pripravljena tema The Internet is better for studying than teachers je razdelila tekmovalce v dva nasprotujoča si tabora, vendar smo se potihem vsi strinjali, da brez učiteljev ne bi imeli možnosti od blizu opazovati drugih kultur, niti navezovati tako pristnih in spontanih stikov. Starejši učenci so se pri debatiranju tokrat preizkusili v vlogi tutorjev mlajšim udeležencem debate. Učiteljice so izmenjale ideje in znanje o podajanju povratne informacije ter sojenju.
Pri uri angleščine smo spoznavali državne praznike Turčije, Srbije, Grčije in Slovenije. Za sprostitev so se učenci pridružili še uri športne vzgoje.
Kako pa smo se razgibale mentorice in spremljevalne učiteljice? Naša gostiteljica, turška učiteljica glasbe in petja, nas je uvedla v ritme tradicionalnega turškega plesa ob spremljavi inštrumentov. Ko so se nam pridružili še učenci, je bila plesna vročica na vrhuncu.
Popoldne smo si ogledali še Taš Han, bazar iz 17. stoletja, v katerem se je čas ustavil in preselili smo se v Turčijo Sulejmana Veličastnega.

  • 3. dan (torek) – 16. 5. 2023 – Osemsto stopnic in malo manj razlogov ZA vzpon in PROTI njemu

Na torkovo sončno jutro smo se veselili ponovnega obiska šole, tokrat polne učencev. Priprave na debato so potekale v veliki novi dvorani, kjer se je 22 debaterjev najprej ogrelo v mešanih skupinah, nato pa je šlo zares. Tema Bullies should be suspended for a week je bila vroča. Našlo se je veliko argumentov za in proti. Debata je potekala v obliki speed datinga.
Komaj smo zaključili, že smo morali pohiteti k učni uri glasbe, kjer so učenci z učiteljico pripravili pravi koncert. Zaigrali so na turška ljudska glasbila, kot so dombra in piščali.
Pri učni uri turščine so nam pripravili presenečenje, debato na temo Do you think technological development make people happy or not? Kljub jezikovni barieri smo lahko ocenili zagreto debatiranje učencev, saj so bili pri svojem nastopu dovolj glasni in samozavestni pri zastopanju stališč.
Sledil je ogled starega dela mesta, nad katerim stoji impozanten skalnat hrib z ostanki gradu iz 12. stoletja. Do njega vodi 800 strmih stopnic in brez argumenta proti smo se povzpeli na vrh. Nagrajeni smo bili s čudovitim razgledom po širni okolici.
Obiskali smo dve mošeji, hamam in muzej plesočih dervišev, kjer so se kandidati za plesočega muslimanskega mistika tisoč in en dan urili v poslušnosti, sočutju, lepem vedenju in veri. 1001 dan … zveni znano?

  • 2. dan (ponedeljek) – 15. 5. 2023 – Šola brez učencev in začetek debate

Ob prihodu na Neriman-Ìbrahim Küçükkurt Secondary School smo bili opozorjeni, da bodo ta dan učenci zaradi predsedniških volitev ostali doma. Kljub temu so nas toplo sprejeli ravnatelj, mentorji in učitelji. Po kratki dobrodošlici so nam razkazali šolo in jo predstavili. Šola ima kar 1600 učencev, razredi so polni, tudi do 40 učencev v vsakem oddelku.
Sodelujoči učenci iz Grčije, Srbije in Slovenije so pričeli s pripravami na debatiranje. Utrjevali so Karel Popper debatni format. Izkušene debaterke so pomagale mlajšim sogovornikom in jih motivirale za uspešnejše in učinkovitejše debate.
Iz avtobusa smo si ogledali mesto in tako dobili prvi vtis tega urejenega turističnega mesta. Zvečer so se debaterji pripravljali, iskali sopomenke, nove argumente in se urili v dikciji.

  • 1. dan (nedelja) – 14. 5. 2023 – Nočno-dnevna avantura v Afyonkarahisar in termalno doživetje na 1034 m.n.m.

14. 5. 2023 smo malo po polnoči pričele naše potovanje v osrednjo Turčijo, natančneje v mesto Afyonkarahisar. Spraševale smo se, kako bomo zdržale petnajsturno potovanje, a vse je potekalo gladko. Najprej smo se s kombijem odpeljale na dunajsko letališče, od tam poletele v Istanbul in nato še v Zafer.
V Istanbulu so se nam pridružili sodebaterji iz Grčije, skupaj smo poleteli v Zafer, kjer so nas pričakali naši gostitelji. Na turških tleh nas je pozdravilo sonce in takoj smo bili dobre volje. Ob zvokih turške glasbe smo se odpeljali v Afyon v naš Jura hotel, v središče termalnih vrelcev. Termalno doživetje in okusna večerja sta nas zazibali v prijeten spanec.

  • 6. srečanje partnerskih šol na dejavnostih učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA) z naslovom TEACHER AND STUDENT TRAINING se je odvijalo v TURČIJI v AFYONKARAHISARU od 14. 5. do 19. 5. 2023.

Vabilo srečanja najdete na tej povezavi. Odprlo se bo v novem oknu.

  • Drama, 9.3.2023
    Po jutru se dan pozna! Naš dan se je začel kot po maslu, zajtrk pa nam je dal še več energije in volje za jutranje debate. Debatna trditev se je glasila Holidays in mountains are better than Holidays in the seaside. Porazdelili smo se v mešane skupine, tako da je bilo v skupini predstavnik vsake države. Gradili smo stabilne argumente, nato pa smo debatirali v skupinah. Naše ideje in primeri so bili izvirni, naši argumenti so bili zato tudi dobro oblikovani. Odločili smo se, da bomo debate posneli, tako sta nastopali dve skupini. Bilo je zelo zanimivo opazovati in poslušati debate. Kot poslušalci smo podajali tudi povratne informacije in se iz vsake debate nekaj novega naučili.
    Po debatah smo imeli kratek odmorček, med katerim smo se pripravljali na odhod v Kavalo – obmorsko mestece v Grčiji. Med vožnjo smo imeli kratek postanek, kjer smo si ogledali veličastni amfiteater Philippi, ki je tudi svetovna kulturna dediščina. Ogledali smo si ruševine zidu in mesta. Amfiteater smo tudi preizkusili tako, da smo odplesali našo koreografijo. Nastopati na takšnem zgodovinskem kraju s prelepim ozadjem je bilo prav posebno. Vroče vreme nas je pripeljalo do tega, da smo si privoščili sladoled in se z avtobusom odpeljali k svoji končni točki, Kavali. Kavala je glavno obmorsko pristanišče vzhodne Makedonije, leži v zalivu Kavala in je nasproti otoku Tasos. Mesto so ustanovili v 7. stoletju pred našim štetjem. Z avtobusa smo sestopili v marini, nato pa smo se povzpeli vse do šole, ki ima najlepši razgled v celotni Kavali, saj se s hriba vidi celotno mesto. Po kratki osvežitvi v gostilnici s prečudovitim razgledom, smo se odpeljali na obalo na kosilo. Privoščili smo si odlično grško solato, krompirček, ter njihovo tradicionalno jed, piščančji suvlaki. Kosilo nas je napolnilo z energijo, tako da smo s polno paro odtekali proti plaži, kjer smo si privoščili enourno fotografiranje in sproščanje. Občutiti mivko med prsti na nogah že v mesecu marcu je bilo neprecenljivo. Komaj so nas dobili na avtobus, saj se nismo želeli posloviti od plaže. Avtobus nas je pripeljal do hotela, kjer smo napisali eseje in poročila. Za konec dneva pa smo se odpravili v bližnjo picerijo, kjer smo si privoščili odlično pico in špagete. Na večerji smo si ogledali posnetke in slike, ki so nastali na ta sončen dan. Polni vseh pozitivnih občutkov, spominov, smo pospravili in spakirali stvari.
  • Drama, 8.3.2023
    Novi dan, nova bajka, s katero smo začeli dan. Ko smo se zbudili, so nas topli žarki, kot v pravljici, pozdravili za nov začetek dneva. Dobre volje smo se odpravili v jedilnico, kjer smo pojedli obilen zajtrk. Z velikimi pričakovanji smo začeli pot do prečudovitega Soluna, drugega največjega mesta v Grčiji.
    Med potjo smo imeli možnost občudovati naravne lepote pokrajine Makedonije. Eno od teh je krasno jezero Volvi, drugo največje jezero v državi.
    Postajališče je bilo pred nami, to je bilo pokopališče Zeitenlik, ki je zavezniško vojaško pokopališče in spominski park iz prve svetovne vojne. Ogledali smo si grobove pogumih vojakov iz Rusije, Srbije, Anglije, Italije in Francije. Ogledali smo si tudi cerkev svetega Dimitrija, ki je na seznamu svetovne dediščine UNESCO od leta 1988. Cerkev je posvečena svetemu Demetriju, ki je pokrovitelj mesta Solun. Naše potovanje se je nadaljevalo vse do muzeja Atatürk. Danes je poznan kot pomemben muzej, nekoč pa skromen dom in rojstni kraj Atatürka, ustanovitelja sodobne Turčije.
    Nato smo obiskali trgovinico s spominki. Tam smo se posladkali z grškimi dobrotami in nadaljevali pustolovščino vse do manjšega mesta Kalamaria. Po okusnem obroku, smo naš prosti čas izkoristili za druženje in skupinske slike. Kot smo to naredili že v Turčiji, smo tudi v Grčiji odplesali. Plesali smo v marini mesta, obdajalo nas je morje in na nas so sijali topli sončni žarki. Skupno druženje in plesanje z učiteljicama nam je prineslo še toliko več pozitivne energije.
    Naše potovanje skozi Solun se je na žalost tukaj zaključilo in smo počasi začeli s potjo nazaj v Dramo. Po prihodu smo imeli krajši odmor, nato pa smo večerjali v nam poznani restavraciji z okusnimi gyrosi. Po večerji smo se pripravljali na jutrišnjo debato, iskali argumente, pisali zapiske. Z velikim pričakovanjem za naslednje dni smo tako končali ta prekrasen dan.
  • Drama, 7.3.2023
    Danes nas je zjutraj prebudilo čudovito sonce. Spočiti smo okoli 9. ure polni zagona šli na zajtrk, ki je bil tokrat samopostrežen. Navdušila sta nas svetla jedilnica in prijazno osebje. Po zajtrku je sledilo vestno debatiranje na debatno trditev Important historical items should be returned in the country of origins, oz. pomembni zgodovinski artefakti bi morali biti vrnjeni v državo izvora. Med sabo z drugimi partnerji projekta iz Srbije, Turčije in Grčije smo se pomešali v skupine dveh oz. treh učencev, in debatirali na to debatno trditev. Skupaj smo si vestno izmenjevali svoja mnenja o vsaki strani, afirmacijski in negacijski. Všeč nam je bilo konstantno timsko delo. Na koncu smo pred vsemi rahlo živčni povedali to, kar smo se ta dan naučili. Ugotovili smo, da imata obe strani razloge, zakaj imata prav. Potem smo imeli še kratek plesni tečaj. Po uri prostega časa je bilo na vrsti kosilo. Dobili smo odlične ražnjiče in pečen krompir, pa tudi zelenjave ni manjkalo. Po počitku, pri katerem so mnogi zaspali, smo se nekateri zabavali ob gledanju različnih filmov in poslušanju glasbe.
    Okoli pete ure smo se peš odpravili na ogled mesta, v katerem smo nastanjeni. Izvedeli smo, da Drama kljub svoji majhnosti skriva veliko zanimivega, med drugim mestni park, v katerem je bil deset metrov visok spomenik z vgraviranimi verzi iz himne mesta, prav tako pa smo ugotovili, da v parku načrtujejo gradnjo vodnega parka, ki bo odprt poleti. V srcu parka pa je tudi bistro jezero, v katerega voda priteka iz kar treh gor. Ne manjkajo niti filmske prireditve vsako leto v septembru – Drama Short Film Festival. To je ena največjih znamenitosti tega mesta. Po mestu smo videli ogromno grafitov, ki so nas navdušili. Po toplem sprejemu v lokalni osnovni šoli, ki je bila zelo barvita, smo si privoščili še odlično večerjo v bližnji restavraciji. Tam smo pozno v noč plesali na nekatere največje hite. Smeha ni primanjkovalo. Po vožnji nazaj v hotel, smo utrujeni kar »popadali« v posteljo.
  • Drama, 6.3.2023
    »Rana ura, zlata ura.«
    S tem citatom smo današnje jutro začeli že ob peti uri zjutraj pred šolo. Nato smo se s kombijem odpeljali do Dunajskega letališča – Schwechat. Tam sta nas ob zajtrku fascinirala dobro vzdušje in odlična hrana. Potem smo se udeležili vseh potrebnih postopkov na letališču, kjer je vse potekalo gladko. Ko je ura odbila malo čez pol ena, je naše letalo, družbe Austrian airlines vzletelo. Na letalu smo dobili okusno čokoladico in osvežilno pijačo. Že ob prihodu na letališče Thessaloniki Airport Makedonia v Solunu nas je pričakalo toplo sonce. Počakali smo še prijatelje iz Srbije in se nato ob družbi prijetnega voznika odpeljali na končno lokacijo – mestece Drama v severovzhodni Grčiji. Že prej smo izvedeli, da sta za Dramo med drugim značilna veliko ekonomsko središče, vsako leto na začetku junija pa Drama gosti tudi filmski festival, imenovan Eleftheria. Nastanili smo se v hotelu rustikalnega stila po imenu Xenia. Sledila je večerja v bližnji restavraciji, ki deluje že več kot 50 let. Tam se je za vsakega našlo nekaj. Nato smo se stuširali, podružili in počasi odšli spat.
  • 5. srečanje partnerskih šol na dejavnostih učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA) z naslovom CLUB DEBATES AND DEBATE METHODOLOGY se je odvijalo v GRČIJI v Drami od 6. 3. do 10. 3. 2023.

  • DAN 5
    Za razliko od drugih dni, so nas danes zbudili topli sončni žarki. Pripravljeni na odhod smo pozajtrkovali in se odpravili na obisk bližnjega bazarja. Med ogledom smo ugotovili, da se vsaka stojnica razlikuje po raznolikosti in kvaliteti izdelkov. Porabili smo še zadnje turške lire za darilca, poiskusili smo tudi njihovo tradicionalno pijačo bozo. Gre za sladko pijačo iz koruze, cimet pa je dopolnil okus kremaste pijače.
    Po raziskovanju bazarja smo dokončno spakirali prtljago in se odpravili v hotelsko kavarno, kjer pa smo z zadovoljstvom in občutku žalosti zaradi odhoda, imeli kratek zaključek. Za češnjo na vrhu tortice smo se odpravili na najbolj obiskano ulico v Istanbulu, Taksim ulico. Tam smo imeli možnost prisluhniti petkovim molitvam in ogledu trgovin. Ulice in trgovin ni in ni bilo konca, vse od modnih, kot so Guess, do športnih Adidas, Nike in raznoraznih butikov. Po dogovoru smo tam imeli kosilo v McDoland’s-u.
    Nato smo odšli do letališča Istanbul Airport. Tam smo šli skozi check-in. Po vseh opravljenih dejavnostih, ki je vključevalo tudi čakanje autobusa, saj je letalo bilo na drugi strani letališča smo se vkrcali na letalo in sproščeni odpravili v Zagreb. Po pristanku smo se veseli odpravili v kombi, med ne tako dolgo vožnjo smo imeli mali karaoke, kjer smo peli različne skladbe v različnih jezikih. Zelo smo se zabavali in se smejali, hkrati pa se spominjali veselih dogodkov tistega tedna. Prispeli smo pred našo šolo in tam so nas čakali naši starši, ki pa so nas bili zelo veseli.
  • DAN 4
    Mačke pod našim oknom so bile prva stvar današnjega dne. Te ljubke živalice smo kasneje tudi cartljali. V Turčiji nas je presenetil odnos Turkov do mačk. Z njimi so se veliko igrali, jih hranili, bile so tako rekoč kot domač ljubljenček vsakega od njih. Po zajtrku, ta nam je dal zagon za cel dan, smo se toplo oblekli, ker je bil pred nami dolg in raziskovalni dan.
    Čez nekaj časa smo bili vsi vznemirjeni pred palačo Topakapi. To je ena največjih palač na svetu in na leto sprejme več kot 3 milijone turistov. Graditi so jo začeli že v davnem letu 1465, to je 6 let po osvojitvi Konstantinopla. V 15. in 16. stoletju je služila kot rezidenca in upravni sedež osmanskih sultanov. Po 17. stoletju je Topakapi postopoma izgubila pomen, ker so sultan svoj čas večinoma preživljali v Bosporju. Po koncu osmanskega cesarstva, 3. aprila 1924, so Topakapi preoblikovali v muzej. Palača ima celo 4 dvorišča, 1. dvorišče je za navadne meščane, 2. dvorišče je bilo namenjeno plemičem, 3. in 4. dvorišče sta bila namenjena sultanu, med njima pa je bil Harem. V palači nas je najbolj navdušil razgled nad čudovito mesto in okolico. Prav tako so nas očarali napisi v sami palači, saj so bili arabski. Pred kosilom smo si privoščili vročo čokolado, limonado in mlečni napitek. Ob pijači smo se veliko smejali in se pogovarjali o napisih. Za kosilo smo si privoščili okusne čevapčiče, po vodičkinem mnenju in tudi našem, so bili slednji najboljši v mestu.
    Po kosilu smo se peš odpravili do ene najbolj priljubljenih znamenitosti Turčije in Istanbula, Hagije Sofije. Nekoč je bila cerkev božje modrosti, nato muzej, danes pa je uradno velika mošeja. Začeli so jo graditi v čast cesarju Justinijanu. V njej se je odvijalo bogoslužje, praznovanje verskih ter družbenih dogodkov. V notranjosti nismo smeli biti obuti, tako da smo se sezuli in se sprehodili po prečudovitih preprogah in raziskali vsak kotiček. Nato smo se sprehodili okoli Modre mošeje, saj njeno notranjost nismo mogli obiskati, ker se obnavlja. Dobre volje smo se odpravili do Velikega Bazarja, kjer smo lahko dobili priložnost pregovarjanja, kar pa ni bilo tako težko. Presenetila nas je naša Zala, ki je z vztrajnostjo in odličnim barantanjem vsem nam uredila odlične popuste. Opazovali smo različne dragocene stvari kot so zlati in srebrni nakit, barvne šale, tradicionalne obleke in modne torbice. Za piko na i smo se z ladjo peljali po Bosporju. Zelo smo uživali, se pogovarjali, družili in relaksirali ob prečudovitem razgledu.
  • DAN 3
    Današnji dan se je začel ob 7. uri, z glasnim petjem ptic. Čez uro smo se odpravili na okusen in zdrav zajtrk. Tako kot včeraj, smo dobili namaze, kruh, sadje in zelenjavo. Po zajtrku smo imeli impromtu debato. Zanjo je značilno, da trditev oz. temo izvemo na mestu debatiranja. Nato imamo uro časa za pripravo argumentov. Kasneje pa z nasprotno ekipo začnemo z debato, ki traja okoli 45-60 minut. Današnja tema je bila: Domače branje v šoli mora biti obvezno. Debatiranje je bilo pestro in zanimivo, saj so skupine poiskale dobre argumente. Velik izziv za nas je bil, ko smo se pomešali v skupinah. Tako smo bili v skupinah skupaj s predstavniki drugih narodov. Zaradi te izkušnje smo se med seboj bolje spoznali in povezali.
    Nato smo se dobro najedli, saj smo vedeli, da je pred nami zanimiv in barvit dan. Po nasitnem kosilu nas je avtobus odpeljal v mogočno palačo Dolmabahçe Palace, tam nas je o njeni zgodovini poučila vodička. Palačo so začeli graditi leta 1843 in končali 1856. V palači smo si ogledali Harem, Atatürkovo sobo, Dvorano Medhal. Notranjost palače je bila zelo bogato okrašena, vsaka soba je bila druge barve, vse od kraljevsko modre do rožnate. Prav tako je bilo v njej vse simetrično postavljeno. Za Turčijo, še posebej za ženske, je bil Atatürku zelo pomemben. Spremenil je turško življenje ter kulturo, uvedel brezplačno šolo ter ženskam dal pravico do samoizražanja in volilne pravice. Očarala nas je mogočnost največje dvorane, v kateri so praznovali dva praznika, Bajram in Ramazan. Na sredini te dvorane je bil lestenec težak kar štiri tone.
    Prihajajoči večer smo si popestrili z obiskom dveh tržnic, med drugim smo si ogledali tudi Bosporski most, ki povezuje Azijo z Evropo. Na obeh tržnicah smo bili očarani nad barvitostjo, dišavami in okusi. Našo pozornost je pritegnilo tudi barantanje Turkov, njihovo vabljenje k okušanju baklav, čajev in začimb. Prodajalec turških čajev nas je postregel z različnimi okusi čajev, vse od jabolčnega, mangovega do ljubezenskega čaja. Seveda smo čaje tudi kupili, saj so bili zares odlični. Po zanimivem in pestrem popoldnevu, nas je avtobus odložil pri našem hotelu. Po večerji so sledile še večerne aktivnosti, kjer smo se pogovorili o današnjem dnevu, za nalogo pa smo morali razmisliti o dopoldanski debati in zapisati esej.
  • DAN 2

    Naš globoki spanec je zbudila budilka. Lačni smo se odpravili na zajtrk, ki nas je pozitivno presenetil. Sveže sadje in zelenjava ter namazi so nam izboljšali jutro in nam dali dovolj energije za celoten dan. Po zajtrku smo se z našimi Erasmus partnerji poučili, kako sestaviti odlične argumente na debatno trditev School strikes for climate change should be supported. Predavanje je vodilana naša mentorica gospa Marjetka Bunford Selinšek. Spoznali smo kako s štirimi kratkimi vprašanji pridemo popolnega argumenta. Kratka vprašanja se glasijo: Kaj je problem? Kako bomo to pojasnili? Kako bomo to dokazali? Zakaj je to pomembno? Nato smo sestavljali argumente za in proti in s pomočjo teh kasneje tudi debatirali v skupinah proti Turkom, Grkom in Srbom. Bile so zelo konstruktivne, med seboj smo si veliko pomagali, se podpirali in se veliko novega naučili, tako o klimatskih spremembah, kot o tem, kako je pomembno, da se otroci seznanimo in na svoj način sodelujemo pri reševanju teh težav. Med našimi debatami, so mentorji posameznih držav bili na strokovnem posvetu, ostali učitelji pa so nam pomagali pri debatah. po zaključku smo odšli v hotel na kosilo, nato pa smo se z avtobusom odpravili v center Istanbula in se ustavili pri Miniturku kjer smo tudi malo zaplesali. Tam smo si ogledali pomanjšane modele turških znamenitosti. Polni navdušenja in pričakovanj smo prispeli v muzej Rahim.Koc Muzesi, kjer smo si ogledali razna prevozna sredstva, vse od starinskih avtomobilov, formul, ladij, letal, otroških vozičkov. V enem delu tehničnega muzeja smo pogledali kako deluje pralni stroj, sušilec, dizelski motor,… Še posebej smo se razveselili in se nekaj časa tam zadržali v sobi miselnih izzivov. Naredili smo ogromno čudovitih fotografij ter ustvarili nove nepozabne spomine. Za popestritev dneva smo obiskali nakupovalno središče in večerjali v restavraciji KFC. Po prihodu v hotel nas je čakala še zadnja večerna naloga, napisati smo morali argumentativni esej na današnjo debatno trditev.

  • DAN 1
    Naše magično potovanje v Istanbul se je začelo v ponedeljek, 6. 2. 2023, že zelo zgodaj zjutraj. Na avtobusu so nas velika pričakovanja polnila z energijo. Ob prihodu na letališče Franja Tuđmana v Zagrebu nam je dobro jutro zaželel sončni vzhod. Vsi procesi so nas malo utrudili, vendar so nas v boljšo voljo spravile trgovinice. Vznemirjeni smo se končno vkrcali na naše letalo družbe Turkish Airlines. Tam so nas presenetili vsezmogljivi ekrani, pijača in zajtrk. Dobili smo namreč polnovredni topli obrok, solato in še sladico. Izbirali smo lahko med mnogimi pijačami. Nato smo prispeli na eno največjih letališč v Evropi, Istanbul Airport. Po vkrcanju v hotel Turquoise s prijatelji iz projekta Erasmus+, smo pojedli slastno kosilo v hotelski restavraciji. Tam so ponujali tradicionalne turške jedi, za nekatere bolj previdne pa so bile tukaj še klasike – pica, hamburgerji in ar. Malo po tem smo se zabavali z učenjem novih plesnih gibov in se odpravili na sprehod po dežju v bližnjo džamijo Eyüp Sultan, kjer je bila molitev posvečena žrtvam potresa. Večer smo preživeli mirno, z druženjem in čokoladicami.
  • 4. srečanje partnerskih šol na dejavnostih učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA) z naslovom DEBATE FORMATS se je odvijalo v TURČIJI v Istanbulu od 6. 2. do 10. 2. 2023.

 

  • IZOBRAŽEVANJE UČITELJSKEGA ZBORA pod okriljem ERASMUS+KA2 PROJEKTA CRIMSON je potekalo v torek, 25. 10. 2022 na daljavo.

    Ob 17.00 smo se zbrali v veliki zbornici na izobraževanju učiteljskega zbora in prisluhnili 2. delu predavanja z naslovom Debatna metodologija za vsak predmet, ki ga je vodil gospod Miha Andrič, direktor Centra Argument.

    Predavatelj Miha Andrič predstavil umetnost argumentacije in kritične analize informacij v štirih učinkovitih korakih. Učitelji smo prisluhnili napotkom, kako kritično evalvirati argumente, jih primerjati, kadar so resnični in strateško razložiti kateri je pomembnejši. Debata je inter-aktivna in trans-disciplinarna učna metoda, ki učenca skozi integrativni pristop vodi k znanju in mehkim veščinam komunikacije. Učenca vedno postavi v središče učnega procesa. V predavanju smo se spoznali s temeljnimi principi debatne metodologije ter s ključnimi praktičnimi nasveti za uporabo debatnih aktivnostih v različnih učnih okoljih. Predavanje nas je navdušilo in nam dalo navdih za uspešnejše sodelovanje z zavtevnimi sogovorniki ter za učinkovitejše delo v razredu.

  • Beograd – četrtek,13. 10. 2022 – Tretji krog debate in veliki finale
    Beograjske aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja v okviru mednarodnega projekta CRIMSON through Debate to become Global citizens so se nadaljevale četrtek. Tretji krog debatnega turnirja je odločil o finalistih.
    Še tri tekme: Ludon Keys proti Wise Muses, Pingvini z Madagaskarja vs. Logično, Borci besed vs. Ptičja debata. Sodnice so bile učiteljica Marjetka Bunford Selinšek, učiteljica Dobrila Kuzmanović, knjižničarka Milica Stevanić in učiteljica Biljana Višnjić. Debatna teza je Ta zbor verjame, da bi morali prepovedati živalske vrtove. Zmagovalci pa so: Ludon Keys, Pingvini z Madagaskarja in Debate Birds. Dijaki so imeli fantastične govore, poskrbeli za odlično utemeljitev in res pokazali zavidljivo raven znanja angleščine ter popolno razumevanje debatnega formata po pravilih Karla Popperja. Učenci šestega in sedmega razreda so uživali v spopadih tretjega kroga. Za odlično organizacijsko pomoč so poskrbeli učenci osmega razreda Petar Stanković, Andrej Varga in Aleksa Andrić.
    Veliki finale debatnega turnirja
    V veliki finale se je uvrstila ekipa Ludon Keys iz Srbije (Natalija Mitrovic, Teodora Tularčević, Marija Zelenbaba) in Wise Muses iz Slovenije (Katarina Korpić, Tina Zavec Stojanović), kot ekipa z dvema zmagama in najvišjim povprečnim številom točk po treh krogih drugih ekip z dvema zmagama. Finale sta sodili učiteljici angleščine iz Slovenije in Srbije Marjetka Bunford Selinšek in Biljana Višnjić. Zmagovalka debatnega turnirja je ekipa Wise Muses iz Slovenije (Katarina Korpić, Tina Zavec Stojanović). Finale je prinesel pravo borbo in tekmovanje. Čestitke zmagovalcem, finalistom in vsem ekipam!
    Zanimivost finalnega dvoboja je, da sta se ti dve ekipi srečali le dve uri prej, zmago pa je odnesla srbska ekipa. Finale so si ogledale ostale ekipe in vsi gostje naše šole. Pokal je zmagovalni ekipi predala ravnateljica šole Biljana Blagojević. Vsi prisotni so čestitali zmagovalcem, pa tudi drug drugemu za odlično tekmovanje v teh dveh dneh.
    Druženje se je nadaljevalo v šolski dvorani… Se nadaljuje !
  • Beograd – sreda, 12. 10. 2022 – Spoznajte naše sodnike, debaterje in debatne ekipe
    Beograjske aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja v okviru mednarodnega projekta CRIMSON through Debate to become Global Citizens so omogočile, da si v živo ogledate rezultate našega projekta, ki traja od septembra 2020.
    Sodniki prvega dne turnirja sta bili dijakinji, ki so v projekt vključeni že od samega začetka, zdaj pa sta dijaki Gimnazije “Patriarh Pavle” – Milica Kovačević in Dunja Joksimović, ter dijakinji Četrte beograjske Gimnazije – Ana Komlen, Mia Damnjanović, Gala Glis in Slobodan Janjic. Vzeli so si čas za odločitev, kdo je najboljši v šestih debatah prvega dne turnirja. Hvala, odlični učenci!
    Sodelovalo je šest debatnih ekip: WISE MUSES (Slovenija): Katarina Korpič, Tina Zavec Stojanović, DEBATE BIRDS (Slovenija): Irina Nežić, Stasja Vasiljević, Sofia Živković, LOGICAL (Turčija): Ismail Burak Aktas, Esin Gokce, Zumra Ekrin Derin, PENGVINI Z MADAGASKARJA (Srbija): Nadja Vucurović, Danica Bronzić, Jana Živković, FIGHTERS OF WORDS (Srbija) : Andrea Glisić, Mara Kovačević, Teodora Djordjević, LUDON KEYS (Srbija): Natalija Mitrovič, Teodora Tularčević, Marija Zelenbaba. Debatna teza je Ta zbor verjame, da bi morali prepovedati živalske vrtove.
    Zanimiv prvi dan debate je prinesel naslednja srečanja v treh učilnicah istočasno v okviru prvega kroga: Pingvini z Madagaskarja proti Debate Birds, Fighters of Words vs. Wise Muses, Ludon Keys vs Logikal. In zmagovalci so bili: Pingvini, Wise Muses ter Ludon Keys.
    V drugem krogu so se srečali: Fighters of Words proti Logical, Ludon Keys vs. Debate Birds, Pingvini z Madagaskarja vs. Wise Muses. Zmagovalci so bili: Fighters of Wwords, Ludon Keys in Modre muze.
    Učenci osmega razreda so si ta srečanja lahko ogledali kot občinstvo. Uživali so v govorih debaterjev, zasliševanjih, splošnem vzdušju predanosti dokazovanju, da ima njihova ekipa prav in da je njihova ekipa bolj prepričljiva od tekmeca. Popolno koordinacijo tega dogodka je predstavila naša knjižničarka Milica Stevanić, učiteljica zgodovine Dobrila Kuzmanović, učiteljica angleščine iz Slovenije Marjetka Bunford Selinšek, učiteljica angleščine iz Turčije Zelda Selderoglu in srbska učiteljica angleščina Biljana Višnjić.

    Moški so boljši znanstveniki kot ženske
    Učenci iz Slovenije in Turčije udeležili pouka zgodovine v osmem, kjer so jim pokazali, kako se debatira pri pouku zgodovine. Tema tokratne razredne debate je bila “Moški so boljši znanstveniki kot ženske”. Afirmativno ekipo, ki se je strinjala z debatno trditvijo, je sestavljala ekipa fantov Luka Simić, Djordje Bradić, Luka Kapetanović in Filip Zdravković, to nalogo pa je skušala zanikati in ovreči ekipa deklet – Tijana Tomić, Nadja Vučurović, Maša T Rosić in Jana Živković. Učenci teh dveh ekip so ob upoštevanju debatnih pravil poskušali najti in predstaviti argumente, ki potrjujejo njihove točke in prepričati občinstvo. Dijaki so pokazali visoko raven govorne kulture in formacije argumentov. Žirija je ob koncu pouka zbrala glasove in vtise ter razpravo razglasila za nerešeno.
    Pouk je vodila učiteljica zgodovine Dobrila Kuzmanović.
    Predzadnji dan obiska Beograda smo se odločili, da naše prijatelje iz Slovenije, Grčije in Turčije predstavimo kulturnozgodovinske znamenitosti naše prestolnice.
    Odpravili smo se v muzej Nikole Tesla. Najprej smo si ogledali film o življenjski poti velikega znanstvenika. Nikola Tesla se je rodil leta 1856 v vasi Smiljan, na Hrvaškem, elektrotehniko pa je študiral v Grazu in Pragi. 1884 gre v Združene države Amerike, kjer se začne znanstveno in raziskovalno delo. Opozarjajo nas, da je leta 1895 zahvaljujoč Tesli bila zgrajena prva hidroelektrarna na svetu na Niagarskih slapovih. Spoznali smo Tesline patente: duhovit model indukcijskega motorja, v katerem je rotor prosto vrtljivo jajce, novosti na področju visokonapetostne elektrike, transformator. Najbolj zanimiv del našega obiska je bil prikaz dela modelov Teslinih najpomembnejših izumov. Obiskali smo tudi del muzeja, posvečenega njegovemu življenju in delu, kjer so razstavljene njegove osebne stvari. Umrl je v New Yorku leta 194. Žaro s pepelom pa so prenesli v Beograd leta 1957, kjer jo hranijo.
    Po ogledu muzeja smo se počasi odpravili proti hramu svete Save, največjemu pravoslavnemu hramu na Balkanu. Našim prijatelje iz Slovenije, Grčije in Turčijesmo predstavili zgodovino Templja. Tempelj je bil zgrajen na domnevnem kraju groba Svete Save, kjer je leta 1595. njegove relikvije so zgorele. Gradnja templja se je začela konec XIX stoletja in je zaradi številnih vojn trajala dolgo časa. Dela so bila zaključena leta 2004. Notranja dekoracija Templja je bila izvedena v tehniki mozaika pod okriljem Ruske akademije umetnosti. Gostje so bili navdušeni nad mozaikom razbitega stekla, ki s posebno svetlobo daje vtis, da se liki svetnikov premikajo. Bili smo tudi v kleti templja Sv. Save kjer stoji cerkev Sv. kneza Lazarja in Kripta patriarha.
    Ob mraku smo zaključili druženje. Plato Vračarja smo zapustili polni nepozabnih vtisov.

  • Beograd – torek, 11. 10. 2022 – Uradna predstavitev projekta CRIMSON
    Včeraj je našo šolo obiskal dr. Milan Pašić, pomočnik ministrice za izobraževanje, znanost in tehnološki razvoj, Miloš Simić, predsednik občine Rakovica, pa tudi ravnatelji bližnjih šol. Goste sta sprejela ravnateljica Biljana Blagojević in šolski kolektiv. Priložnost je bila namenjena uradni predstavitvi mednarodnega Erasmus+KA2 projekta CRIMSON through Debate to become Global Citizens. Koordinator tega projekta je mariborska Osnovna šola Franceta Prešerna, sodelavci pa prihajajo tudi s šole Afjonkarahisar iz Turčiji in Drame v Grčiji. V knjižnici so se zbrali uradniki, ravnatelji, učitelji in učenci šol iz Slovenije, Turčije in Grčije, učenci in učitelji šole gostiteljice.
    Ravnateljica beograjske šole, Biljana Blagojević je pozdravila vse prisotne goste. Posebej je izpostavila, da so v letu 2020 samo dve osnovni šoli iz Beograda prejeli odobritev za projekt te vrste. Izpostavila je, da je ponosna, da se projekt kljub težavam med epidemijo Covida 19 uspešno izvaja. Posebej ponosna je tudi na to, da ima šola dve debatni interesni skupini v angleščini in srbščini. Verjame, da gre za prvega izmed mnogih mednarodnih projektov, ki bodo obogatili delovanje beograjske šole.
    Prisotne je nagovoril dr. Milan Pašić, pomočnik ministra za izobraževanje, znanost in tehnološki razvoj. Verjame, da takšni projekti kažejo, da šola sledi in uspešno sodeluje pri najnovejših dosežkih evropskega šolstva. Skozi sodelovanje in izmenjavo idej, šole lahko kaj ponudijo, a so se pripravljene tudi učiti po zaslugi mednarodnih projektov, kot je ta. Pomočnik ministra za izobraževanje, znanost in tehnološki razvoj je kot nekdanji dijak beograjske šole izrazil veliko zadovoljstvo ob udeležbi na tem dogodku. Še posebej ga je zanimal eden od rezultatov projekta – Priročnik za vodenje debate, ki bo zaključen avgusta 2023. Ob tej priložnosti je dr. Milan Pašič podaril knjige za šolsko knjižnico.
    Koordinatorica projekta za beograjsko šolo in učiteljica angleščine Biljana Višnjić je prevedla govore za tuje goste, nato pa projekt opisala z učiteljskega vidika. Zvrstilo se je veliko število spletnih učiteljskih srečanj in razstavnih debat. Dijaki šol, ki so sodelovali v projektu, so sodelovali na mednarodnih debatnih turnirjih. Na naši šoli so organizirali debatni turnir učencev sedmega in osmega razreda. Vključenih je bilo veliko tem, kot je Šola na daljavo boljša od redne šole, Boljše ocene zagotavljajo svetlo prihodnost, Sovražni govor v družbenih omrežjih je treba cenzurirati, Življenje v mestu je boljše kot življenje na podeželju, Vesoljski turizem prinaša več škode kot koristi, Ta zbor bi dodala E-šport na olimpijske igre. Glavni cilj je izmenjava dobre prakse pri uporabi debat pri poučevanju tako pri angleščini kot tudi drugih predmetih. Vodenje debate razvija komunikacijo, krepi kritično mišljenje in veščine argumentirane obrambe.
    Milica Kovačević, zdaj dijakinja Gimnazije “Patriarh Pavle”, ki je bila do lani dijakinja beograjske šole in ena izmed članic Debatne kluba v angleščini, je izpostavila, da ji je projekt pomagal pridobiti zaupanje v javno nastopanje in predstavitve. Omogočil ji je, da spozna nove prijatelje, s katerimi je še vedno v stiku. Učenka osmega razreda Jana Živković meni, da ji je projekt pomagal do popolne angleščine in logičnega razmišljanja. Zelo se veseli spoznavanja novih prijateljev.
    Dijaki mariborske šole so svojo šolo predstavili s posebnim poudarkom na vodenju debate. Prikazali so demonstracijsko debato o eni od osnovnih tez Morali bi prepovedati šolske uniforme. Odličen zgled je bil nagrajen z aplavzom in lepo baletno predstavo učenke Katarine Korpič.
    V nadaljevanju je delegacija iz Turčije pripravila videoposnetek, v katerem je bila predstavljena njihova šola. Ravnatelj šole g. Ibrahim Diraj se je zahvalil za gostoljubje in odlično sodelovanje z vsemi šolami.
    Ravnatelj grške šole gospod Jorgos Kutsukis je spomnil na prijateljstvo med Grčijo in Srbijo. Navdušen je nad Beogradom, čistočo in zelenjem mesta. Grška šola je doslej imela preko 15 Erasmus+KA2 projektov, ki vedno prinesejo nekaj novega, predvsem pa poudarjajo prijateljstva, ki si jih odrasli in učenci zapomnijo za vse življenje.
    Vsi prisotni se strinjajo, da mednarodni projekti prinašajo veliko lepih in uporabnih izmenjav izkušenj, novih poznanstev, potovanj in veselja. Bogatijo šolsko življenje, učitelji pa smo ponosni na naše učence, njihovo delo in zavzetost.
    Po delovnem dopoldnevu, druženju s prijatelji iz Slovenije, Grčije in Turčije, smo ob prisotnosti strokovne turistične vodnice gospe Maje Rogan nadaljevali s Kalemegdan turnejo.
    Mestna knjižnica je bila naša začetna točka. Na stenah Velike savske promenade so gostje prisluhnili vodičkini zgodbi in opazovali kraj, kjer se Sava izliva v Donavo, medtem ko se Gardos v daljavi zlahka vidi. Pot nas je vodila do Velikega stopnišča v parku Kalemegdan, nadstropje obzidja Vojaškega muzeja, ki seveda predstavlja najbolj monumentalen motiv kalemegdanskega parka. Kalemegdanske stene so prevladovale v ozadju Grobnice narodnih junakov, pred katero nas je vodička izzvala naj vsak od predstavnikov držav, ki sodelujejo v projektu, zapoje pesem v maternem jeziku. Mimoidoči, njihovi radovedni pogledi in glasni aplavzi, ki so se širili ob vsaki zapeti pesmi, so nam povedali, da smo na pravi poti. Na koncu so nas preplavila čustev, ki jih je povzročila staromeščanska pesem, ki nam jo je s svojim zvonkim glasom zapela vodnica Maja sama. Sprehod smo nadaljevali proti Meštrovićevemu “Zmagovalcu”, nato pa proti turbetu Damad Ali-Paše. Slišali smo zanimivo zgodbo o prihodu kave v naše kraje. Poreklo kave je seveda iz Etiopije, ampak Turki so jo pred mnogimi leti prinesli v naše kraje, tako da smo že leta 1522 imeli prvo uradno menzo, v kateri si lahko zaužil ta nujni vsakdanji napitek – veliko preden si je kdo lahko privoščil uro (nekdanji visoki statusni simbol). Tukaj smo ugotovili, da je stolp Sahat iz leta 1750 dobil to ime, kar je postalo še eden izmed mnogih znakov prepoznavnosti, in sicer prestižne podrobnosti Kalemegdana. Vse to je bila dobra priložnost za polurni odmor za kavo v bližini Art paviljona “Cvijeta Zuzorić”. Od tam, tik ob francoskem veleposlaništvu, smo se spustili do same promenade na Savi in našim gostom privoščili še eno vožnjo s tramvajem do Slavije.
    Prijetno utrujeni smo šli vsak na svojo stran – razvrstiti vtise in se pripraviti na nove delovne projekte.
  • Beograd – ponedeljek, 10. 10. 2022
    Mednarodni projekt CRIMSON through Debate to become Global citizens se nadaljuje. Novo poglavje je prihod vseh udeležencev na OŠ France Prešeren v Beogradu. Deloven in turistični dan so z nami preživeli učenci in učitelji šol iz Slovenije, Turčije in Grčije.
    Že ob 9. uri zjutraj so na šolo prispele tri delegacije. Učenci iz Srbije so jih sprejeli in se skupaj udeležili debatne delavnice Building Arguments pod vodstvom Jelene Andreje Radaković, raziskovalke-sodelavke na Fakulteti za organizacijske vede v Beogradu. Zelo kvalitetno in podrobno predavanje, skozi različne debatne aktivnosti, bo imelo velik vpliv na naše mlade debaterje.
    V tem času so imeli učitelji in ravnatelji šol delovni sestanek, na katerem so razpravljali o obstoječih idejah in izdelali načrt za nove aktivnosti.
    Učenci iz Slovenije in Turčije so se udeležili ure angleškega jezika v razredu VIII2. Tema je bila Pop art je prava umetnost. Učenci so se seznanili z delom in delom Andyja Warhola, si ogledali video o njegovih najpomembnejših delih. Dobili so nalogo, da pridejo do argumentov v skupinah, ki podpirajo ali nasprotujejo dani debatni nalogi. Čez nekaj časa se je začela razprava v stilu prave debate s spoštovanjem do rivalske plati in ne glede na lastno mnenje o dani temi. Dijaki so pokazali visoko raven govorne kulture in formacije argumentov. Tečaj je vodila učiteljica angleščine Biljana Višnjić.
    V tem času so bili učenci iz Grčije gostje v tehnološkem kabinetu, kjer so učenci VIII1 in učitelji na Google zemljevidu razkazovali mesto, v katerem živijo, njihovo šolo, znamenitosti svojega mesta. Učili so jih, kako se reče šola v grščini, nekaj predmetov in osnovnih fraz. Na tablo so zapisali svoja imena z grško abecedo in latinsko abecedo. Naši učenci so svoja imena prevedli v srbščino (Djurdja, Antigona, Mihailo, Dimitrije). Pri šestem predavanju so se družili z učenci VI2 in VIII1. Skupaj so rešili Kahoot in Genius kvize s pomočjo prijateljev, ki so jim prevajali. Tema je bila “Prometni objekti”. Kasneje so si ogledali izobraževalne filme o aplikaciji informacijskih tehnologij v prometu in jih komentirali. Vzdušje je bilo veselo, tekmovalno, druženje odlično. Ure je vodila učiteljica tehnike in tehnologije Slavica Mitrovič.
    Po kosilu smo se odpravili na ogled znamenitosti…
    Prvi dan druženja z gosti iz Slovenije, Grčije in Turčije je po aktivnostih, ki smo jih imeli v šoli, potekal v duhu zabave, druženja, učenja in spoznavanja. Potrudili smo se, da smo sodelavcem in njihovim učencem predstavili lepote in znamenitosti Beograda kot prave dobre gostitelje.
    Naše izhodišče je bila Mestna skupščina Beograda, kjer smo se na ogledu “Beograd vaš gostitelj” odpravili iz odprtega turnega avtobusa na panoramski ogled mesta. Obiskali smo Dedinje, Kalemegdan, Živalski vrt, Beograd na Vodi, Park prijateljstva na Novem Beogradu in prisluhnili zanimivim zgodbam povezanih z Narodnim muzejem, Narodnim gledališčem, Hišo rož, Hram Svetega Save, Katedralo, Spominsko – Muzej Iva Andriča, Muzej Paje Jovanovića, ki je nastanjen v stanovanju v ulici King Milana v Vracarju, in še številne druge zanimive zgodbe iz naše zgodovine in kulture.
    Po panoramskih ogledih mesta smo imeli kratek sprehod po katerem nas je pričakala nova dogodivščina. Namreč, učiteljica angleščine Biljana Višnjić se je s kolegi in učenci iz Grčije odpravila v Muzej iluzij, medtem ko ravnateljica šole Biljana Blagojevic, učiteljica zgodovine Dobrila Kuzmanovic ter učiteljica srbskega jezika in književnosti Jelena Trošić bili z gosti iz Slovenije in Turčije, pa tudi z učenci gostiteljske šolo, člani angleške skupine in debaterji v okviru projekta Erasmus, obiskali Center for Escape Room Games, znamenite sobe pobega. Bilo je nepozabno doživetje, nenavadna zabava z veliko smeha, druženja in sodelovanja.
    Ker so vse štiri ekipe uspele najti izhod iz sob, smo se po srečanju s prijatelji iz Grčije skupaj, polni vtisov, vrnili domov.
    Naše fotografije veliko bolje govorijo o naših današnjih dogodkih.
  • 3. srečanje partnerskih šol na dejavnostih učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA) z naslovom DEBATE TOURNAMENTS se je odvijalo v SRBIJA od 9. 10. do 14.10. 2022.

  • IZOBRAŽEVANJE UČITELJSKEGA ZBORA pod okriljem ERASMUS+KA2 PROJEKTA CRIMSON je potekalo v torek, 4. 10. 2022 na daljavo.

    Ob 17.00 smo se zbrali na ZOOM konferenci in prisluhnili 1. delu predavanja z naslovom Komunikacija in debatne metodologije za učitelje, ki ga je vodil gospod Miha Andrič, direktor Centra Argument.

    S slikovitimi primeri iz vsakdanjega življenja nam je predavatelj Miha Andrič predstavil temeljna izhodišča za vstopanje v učinkovito komunikacijo, ki nam omogoča prilagodljivo in prožno naravnanost govorca ter razumevanje sogovorca. Spoznali smo, kako pomembna je priprava strategij, ustvarjanje dobrega stika ter znanje in uporaba pogajalskih veščin za razreševanje konfliktov v zahtevnih komunikacijskih situacijah z učenci, starši in sodelavci.

  • 32. in 33. spletna ZOOM konferenca sta potekali v mesecu septembru. V petek, 9. 9. 2021, ter četrtek, 29, 9, 2022, smo koordinatorji vseh partnerskih šol pregledali še zadnje pomembne podrobnosti za izpeljavo 3. dela dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA), ki bo potekala od nedelje, 9. 10. 2022 do petka, 14. 10. 2022 v Beogradu (občina Rakovica) na Osnovnoj školi France Prešeren.

    Osrednja debatna tema se glasi ZOOS SHOULD BE BANNED. Otroci se bodo nanjo pripravljali že doma, da bomo lažje izvedli načrtovane debatne turnirje.

  • 2. del dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTTA), ki je v mesecu maju potekal v Mariboru smo poimenovali CLASSROOM DEBATES.

    Druženja zmeraj obrodijo povečano zanimanje učencev za mednarodni debatni turnir, ki poteka v Sloveniji v mesecu aprilu, prav zato smo se ga Slovenci in Srbi udeležili že drugič.

  • V sredo, 29. 6. 2022, smo se sestali koordinatorji šol na 31. spletni konferenci ter pregledali rezultate opravljenih aktivnosti vnesli podatke v Mobility Tool.

 

ERASMUS
AKTIVNOSTI, UČENJA, POUČEVANJA IN USPOSABLJANJA
V SLOVENIJI

V Mariboru, na osnovni šoli Franceta Prešerna, smo na dnevih Erasmusa (2. LTTA) od 16. do 19. maja 2022, gostili naše Erasmus partnerje iz Srbije in Turčije, z Grki pa smo sodelovali preko spleta. V teh dnevih smo se z vrstniki bolje spoznali in se skupaj veliko naučili.

PONEDELJEK, 16. MAJ 2022
Ko smo prišli v šolo smo bili na trnih, saj smo se veselili prvega srečanja v živo z našimi Erasmus prijatelji iz Beograda, Afyonkarahisana in Drame, ki žal zaradi epidemioloških preprek niso mogli sodelovati v živo, zato smo se z njimi vsak dan srečevali preko spleta. Z velikimi pričakovanji smo stopili v računalniško učilnico kjer nas je pozdravil gospod Ivan Koruza, vodja ZIPa (Zavoda Za in Proti). Predstavil nam je javno govorjenje in kako se pri le tem izboljšati. Govorili smo o uporabi Etosa, Patosa in Logosa, ki so nujno potrebni pri prepričljivosti govora, podajanju oprijemljivih, verodostojnih dokazov ter prepričevanju poslušalcev in sodnikov. Za tem smo imeli kratek odmor. Po odmoru smo se razdelili v skupine in skupaj iskali argumente za podporo debatnim trditvam o škodljivosti kajenja, vremenskih spremembah, itd. kot tudi o razlogih proti debatnim trditvam na podobne teme.
Popoldne istega dne smo se z gosti odpravili v muzej narodne osvoboditve. Po krajšem ogledu in izčrpni razlagi kustosa, kjer so se naši gostje naučili veliko o zgodovini našega prečudovitega mesta, smo raziskovali mestno jedro. Naši gostje so ob tem uživali tako kot mi. Čeprav živimo v Mariboru, je tukaj še marsikaj neodkritega.

 

TOREK, 17. MAJ 2022
Naslednji dan je na šoli potekala slavnostna predstavitev Erasmus Crimson projkta. Zbrali so se ravnatelji ter pomočniki vseh slovenskih osnovnih šol, ki nosijo ime Franceta Prešerna, iz Kranja, Črenšovcev in Ribnice na Dolenskem. Prav tako so predstavitve svojih šol izvedli tudi naši gostje iz Turčije in Srbije ter Grčije, ki so nam pridružili preko Zooma. Ogledali smo si videe in prisluhnili govorom. Učenki Milica in Katarina sta govorili o prednostih debatiranja in njuni sposobnosti sprejemanja dveh različnih zornih kotov – za in proti. Razložili sta, da jima znanje, ki sta ga pridobili med debatiranjem, pomaga pri argumentiranju snovi tako pri angleščini kakor tudi pri vseh ostalih predmetih. Naučili sta se samozavestnega nastopanja in raziskovanja virov, ki je nujno potrebno pri zagotavljanju resničnih dokazov, kadar pripravljaš debatne govore, predstavitve pri šolskih predmetih ali raziskovalne naloge.
Za popestritev predstavitve so učenke 8.a razreda (Ajda Cizl, Katarina Korpič in Julija Bevc) pripravile krajši kulturni program. Prisluhnili smo flavti, violinskem duetu in si ogledali baletno, plesno točko. Za tem smo našim novim prijateljem razkazale celotno šolo. Bila jim je zelo všeč, najbolj pa so jim k srcu prirasle živalce iz drugega nadstropja.
Zaradi hude lahkote, smo z velikim užitkom zagrizli v okusno hrano, ki so jo pripravili naši kuharji.
Sledil je poučni del, ki ga je izvedla učiteljica angleščine, koordinatorica projekta in vodja debatnega krožka, Marjetka Bunford Selinšek. Predstavila nam je postopek učinkovitega pisanja argumentacijskih esejev. Nato pa je vsak predstavil svoje ideje in na podlagi teh smo določili tri teme za spise (Holidays, Books vs Television, Vegeterians & Digital Technology).
Ker je potrebno ohranjati zdrav duh v zdravem telesu, smo goste odpeljali v adrenalinski park Betnava, kjer smo se preizkusili v premagovanju strahov, vztrajnosti in samostojnosti ter plezanju.

 

SREDA, 18. MAJ 2022
V sredo smo se z nasmehi na obrazih dobili v računalniški učilnici, kjer smo osvežili dejstva o pisanju esejev in nadgradili včerajšnje ideje o uporabi primerov in dokazov pri argumentiranju.
Sodelovali smo pri uri angleščine pri sedmošolcih, ki jo je vodila učiteljica Andreja Vračko, pri kateri smo debatirali o temi Holidays should be shorter.
Za tem smo pri učiteljici Marjetki Bunford Selinšek skupaj z učenci 7. C razreda obravnavali temo Digital Technology makes Children’s Life better. Grški partnerji so se ure udeležili preko spleta ter predstavili njihove argumente za in proti.
Nato smo se lotili pisanja argumentacijskih esejev, učitelji pa so med tem časom razpravljali o podobnostih poučevanja ter pisali priprave za učne ure pri katerih so prisostvovali v lastnem jeziku.
Po štirih produktivnih urah aktivne uporabe argumentiranja v angleščini, smo se odpravili na zasluženo kosilo.

 

ČETRTEK, 19. MAJ 2022
Četrtkov dopoldan smo preživeli v razredih in veselo debatirali o različnih debatnih trditvah. Po kratkem pregledu urnika in zadnjih usklajevanjih ter dogovorih, kako naj bi izpeljali naš zaključni dan, smo skupaj z učenci 9.B razreda in učiteljico Natašo Želježič, iskali razloge, zakaj naj bi bile knjige boljše od gledanja televizije. Neverjetno je bilo, kakšne nadobudne ideje smo imeli, ko nas je v razredu sedelo skoraj 30 otrok.
Pri učiteljici Andreji Vračko in učencih 7. B razreda so se gostje preizkusili v umetnosti pisanja esejev o počitnicah, ki bi morale biti krajše oziroma daljše.
Nato je sledila še debatna ura pri učiteljici Marjetki Bunford Selinšek in učencih 6. B razreda, kjer smo predstavljali argumente za in proti ter negirali nasprotnike na trditev Vsi bi morali postati vegetarijanci. Preko spleta so se naši uri pridružili še Grški učenci. Tako polne učilnice, pa že dolgo nismo videle. Saj nas je bilo malo morje.
Po odmoru in kosilu smo odhiteli v računalniško učilnico in se lotili pisanja spisov. Vsak izmed nas, je moral napisati esej na tri ali celo štiri teme. To stresanje idej na papir je zahtevalo ogromno koncentracije. Delo se je zavleklo v pozno popoldan.
Še sreča, da je sledila sproščujoča, zaključna večerja v restavraciji Ankora. To je bil užitek ob hrani in kramljanju z našimi prijatelji. In na koncu, kot ob vse naših srečanjih, so sledili še objemčki in solzice ob slovesu.

Zapisale učenke 8. a razreda, ki sodelujejo v timu Ersmus+KA2 projekta CRIMSON through Debate to become global Citizens:
Ajda Cizl, Katarina Korpič in Julija Bevc

 

  • V četrtek, 24. 3. 2022, smo se na 30. spletni konferenci dogovorili, da bo 2. LTTA (aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja) potekale v Mariboru od 15. – 21. 5. 2022.
  • V sredo, 16 . 3. 2022, smo izpeljali osmo spletno srečanje CRIMSON HUB ONLINE. Sodelovalo je 6 ekip oziroma 18 debaterjev, nekaj opazovalcev in 6 učiteljic – sodnic. Turčija se je udeležila CHO z eno ekipo, 3 gledalci in sodnico Seldo Secme Eroglu. Srbija je pripeljala 3 ekipe z imeni Debatable, Randome Austronauts & Penquins from Madagaskar. Sodili sta Biljana Višnjić in Tamara Trifunović. Grčija je sodelovala kot opazovalka. Učiteljica Ipermahia Hristodoulou je prevzela vlogo sodnice, medtem ko je Slovenija prisostvovala z dvema ekipama, ki sta se imenovali Wise Muses & Debate Birds ter dvema učiteljicama (Natašo Želježič in Marjetko Bunford Selinšek).
    Otroci so se pripravljali na udeležbo na mednarodni turnir, ki bo v aprilu potekal v Sloveniji, zato so debatirali na temo THB that Space Tourism brings more Harm then Benefits. Uporabili so Karel Popper debatni format.

  • V sredo, 23. 2. 2022, smo izpeljali sedmo spletno srečanje CRIMSON HUB ONLINE. Sodelovalo je 11 ekip oziroma 33 debaterjev in 5 učiteljic – sodnic. Turčija se je udeležila CHO z dvema ekipama in 3 gledalci. Srbija je pripeljala 3 ekipe. Grčija je sodelovala s štirimi ekipami, medtem ko je Slovenija prisostvovala z dvema ekipama in dvema učiteljicama.
    Otroci so debatirali na temo THB Dogs are better than Cats po prilagojenem Karel Popper formatu.

Otroci so uživali v debati o psih in mačkah ter na koncu pokazali še svoje mucke in poklepetali s sovrstniki.

  • 29. spletna ZOOM konferenca – 9. 2. 2022 – Projektni partnerji smo postavili pravila za učinkovito spletno debatno srečanje petošolcev in šestošolcev. Govorci naj govorijo približno 2-3 minute. Sodelujejo lahko tako petošolci kot devetošolci. Potrebujemo sodnika na dve ekipi. Srečanje smo prestavili na sredo, 23. 2. 2022.
  • 28. spletna ZOOM videokonferenca – 21. 12. 2021 – Projektni partnerji smo se dogovorili, da bo sedmo spletno debatno srečanje CRIMSON HUB ONLINE potekalo v torek, 16. 2. 2022 ob 16.00. Šestošolci partnerskih šol bodo debatirali na debatno trditev THB that Dogs are better than Cats.

  • V torek, 14. 12. 2021, smo pripravili šesto spletno demonstracijsko debato z naslovom Living in the City is better than Living in the Countryside, v kateri so se pomerili slovenski in srbski osmošolci, medtem ko so turški in grški udeleženci opazovali debato in se učili Karel Popper formata. Gospa Biljana Višnjić (anglistka) je vodila debato. Zagovorniški (Julija, Ajda in Katarina) in negacijski (Teodora, Mia, Slobodan) skupini so sodile tri sodnice Adrijana Jović (SRB), Selda Eroğlu Seçme (TR) in Marjetka Bunford Selinšek (SLO). Zmagala je zagovorniška skupina. Debato sta si ogledala ravnateljica srbske šole gospa Biljana Blagojević in pomočnik ravnatelja slovenske šole gospod Boštjan Strnad ter anglistka gospa Nataša Želježič in 22 učencev iz partnerskih šol.

  • 27. spletna ZOOM videokonferenca – 9. 12. 2021 – Partnerji smo se pripravili na šesto debatno srečanje na daljavo, kjer se bodo osmošolci pomerili na debatno temo Living in the city is better than livin in the countryside.

  • V torek, 30. 11. 2021, je potekalo peto spletno debatno srečanje MORNING DEBATE za šestošolce partnerskih šol. Turčija, Srbija in Slovenija se je udeležila s 6 kandidati iz vsake države, medtem ko so Grki sodelovali s celotnim razredom. Otroci so podali slabosti ali prednosti debatne trditve Living in the city is better than living in the countryside ter reagirali na nasprotnikovo mnenje.

  • 26. spletna ZOOM videokonferenca – 24. 11. 2021 – Pripravili smo se na peto spletno debatno srečanje MORNING DEBATE, ki bo potekalo v torek, 30. 11. 2021 ob 16.00.

  • 25. spletna ZOOM videokonferenca – 10. 11. 2021 – Projektni partnerji smo se dogovorili, da bomo prestavili zastavljene aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja v fizični obliki v Sloveniji v leto 2022, saj so razmere za srečanje v živo nemogoče zaradi Covida (bolnih je veliko učiteljev in precej oddelkov je v karanteni).

  • 24. spletna ZOOM videokonferenca – 3. 11. 2021 – Dogovorili smo se za dogodke na LTTA v Sloveniji.

  • 23. spletna ZOOM videokonferenca – 20. 10. 2021Pregled novic o izvajanju LTTA. Partnerji smo se dogovorili, da bomo izvedli LTTA v živo v Sloveniji od 13. – 16. 12. 2021. Koordinatorica grške šole gospa Ipermahija Hristodoulou je predstavila pripravo na učno uro z debatnimi aktivnostmi. Pripravo si lahko ogledate na tej povezavi.
  • 22. spletna ZOOM videokonferenca – 13. 10. 2021 – Koordinatorica CRIMSON projekta gospa Marjetka Bunford Selinšek je predstavila pripravo na učno uro z debatnimi aktivnostmi. Pripravo si lahko ogledate na tej povezavi.

  • 21. 9. 2021 – Koordinatorica projekta, Marjetka Bunford Selinšek, je rezultate dela pri projektu predstavila Svetu staršev na daljavo.
  • V torek, 8. 6. 2021, smo v 4. spletnem debatnem srečanju CRIMSON HUB ONLINE gostili 18 učencev in 6 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije.

Slovenija je bila država gostiteljica, glavna moderatorka je bila srbska koordinarica gospa Biljana Višnjič, medtem ko je slovenska koordinatorica gospa Marjetka Bunford Selinšek skrbela za tehnično podporo virtualnega dogodka.

Učenci so se preizkušali:

    • v debatni trditvi “Hate Speech in social Media should be censured”.
    • v predstavitvah na avdiciji TV programa “Survivor”, v katerih so morali uporabiti podatke iz svojih življenjepisov (Curriculum Vitae – CV).

 

4th CRIMSON HUB ONLINE
Students’ debates (GR, SRB, TR, SLO)
(4 pm to 5 pm)
Hosted by OŠ Franceta Prešerna MB
Tuesday, 8 June 2021

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.10    

 

Instructions

4.10 – 4.30    

 

Debate Resolution:

Hate Speech in Social Medial should be censured

4.30 – 4.55   

 

Tell me something about yourself! – Interview for a TV programme “Survivor”

4.55 – 5.00 

 

ADJOURNMENT

  • V torek, 9. 3. 2021, smo v tretjem spletnem debatnem srečanju CRIMSON HUB ONLINE gostili 12 debatnih ekip – torej 36 učencev in 9 učiteljev s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije.

Slovenija je bila država gostiteljica, ki je virtualno debato pripravila v sodelovanju z ZIPom, Za in proti, Zavodom za kulturo govora.

Ekipe partnerskih šol so se preizkušale v debatnem formatu “Karel Popper”.

Debatna tema se je imenovala: This House believes that better Grades ensure a bright Future.

 

3rd CRIMSON HUB ONLINE
Students’ debates (GR, SRB, TR, SLO)
(4 pm to 5.30 pm)
Tuesday, 9 March 2021

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.10  

 

Instructions

4.10 – 5.10    

 

Debate Resolution:

“This House believes that better Grades ensure a bright Future”

5.10 – 5.25   

 

Announcing results

5.25 – 5.30 

 

ADJOURNMENT

Host:
OŠ Franceta Prešerna, Maribor in association with ZIP, Za in proti, zavod za kulturo dialoga

  • Delovni sestanki partnerjev potekajo preko spletnega portala ZOOM
    • 21. spletna ZOOM videokonferenca – 2. 6. 2021 – Pripravili smo se na četrtno spletno debatno srečanje CRIMSON HUB ONLINE, ki bo potekalo v torek, 8. 6. 2021 ob 16.00.
    • 20. spletna ZOOM videokonferenca – 19. 5. 2021 – Projektni partnerji smo se dogovorili, da bomo zaprosila za podaljšanje projekta, saj zaradi Covida nismo uspeli izpeljati zastavljene aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja v fizični obliki.
    • 19. spletna ZOOM videokonferenca – 12. 5. 2021 – Pregledali smo rezultate pisanja esejev.
    • 18. spletna ZOOM videokonferenca – 14. 4. 2021 – Srbi in Slovenci smo poročali o udeležbi na mednarodnem virtualnem debatnem turnirju (10. 4. 2021), ki ga je pripravil ZIP v sodelovanju z OŠ Franceta Prešerna v Mariboru.; Pripravljali smo se na pisanje argumentiranih esejev in se dogovarjali o izbiri teme ter o kriterijih ocenjevanja. Naslov eseja šole izberejo same. Eseje pišejo sedmošolci oziroma šestošolci. Pisanje in ocenjevanje argumentiranih esejev bo potekalo do konca maja.
    • 10.4. 2021 – INTERNATIONAL KAREL POPPER DEBATE TOURNAMENT – Srbi z eno debatno ekipo in Slovenci s tremi debatnimi ekipami smo se udeležili mednarodnega virtualnega debatnega turnirja, kjer so otroci debatirali na temo This house would add E-sports to the Olympic games. Sledila je debata na impromptu temo We support the strict use of uniforms in all schools.

Diseminacija- Koordinatorica projekta CRIMSON, Marjetka Bunford Selinšek, je vsem udeležencem turnirja (26 ekipam, kar pomeni 78 govornikom, in njihovim mentorjem iz Nemčije, Srbije, Qatarja, Dubaja, Hrvaške in Slovenije) predstavila cilje in dosežke Erasmus+KA2 partnerjev projekta CRIMSON.

Power Point CRIMSON through Debate to become global CITIZENS

    • 17. spletna ZOOM videokonferenca – 31. 3. 2021 – Učitelji smo podrobno preučili informacije o spletnem turnirju, da bi se izognili tehničnim težavam ob prijavi.; Dogovorili smo se, da bodo učenci pisali argumentirane eseje na debatno trditev We believe e-sports (playing video games) should be included in the Olympic Games oziroma na temo po lastni izbiri.
    • 16. spletna ZOOM videokonferenca – 24. 3. 2021 – Predstavitev protokola na mednarodnem virtualnem osnovnošolskem debatnem turnirju »International Primary School Online Debate Tournament«, ki bo potekal v soboto, 10. 4. 2021. Predstavitev debatne trditve: We believe e-sports (playing video games) should be included in the Olympic Games za katero morajo učenci pripraviti svoje govore. Učitelji smo ponovno preučili vloge govorcev.
    • 15. spletna ZOOM videokonferenca – 3. 3. 2021 – Partnerski učitelji smo se pripravljali na vlogo debatnega sodnika, tako da smo poskusili prvič samostojno soditi. Izpeljali smo prvo poskusno debato srbskega in slovenskega debatnega tima na temo THB that good grades ensure a bright future po Karel Popper formatu. Sodnica Marjetka Bunford Selinšek je predstavila vlogo sodnika in podajanje povratne informacije.

    • 14. spletna ZOOM videokonferenca – 24. 2. 2021 – Priprava učiteljev na vlogo sodnika po Karel Popper formatu.
    • 13. spletna ZOOM videokonferenca – 10. 2. 2021 – Učitelji so se seznanili z vlogami govorcev po Karel Popper formatu.
    • 12. spletna ZOOM videokonferenca – 3. 2. 2021 – Učitelji so se posvetili postopku priprave argumentov.
    • 11. spletna ZOOM videokonferenca – 28. 1. 2021 – Priprave, izbira debatne teme in datuma za 3rd Crimson Hub Online. Tretje spletno debatno srečanje učencev partnerskih šol bo potekalo v torek, 9. 3. 2021, ob 16.00. Učenci bodo tokrat prvič debatirali po Karel Popper formatu. Učitelj so se ukvarjali s strukturo argumentacije.
    • 10. spletna ZOOM videokonferenca – 6. 1. 2021 – Opravili smo končne priprave za izpeljavo 2nd Crimson Hub Online. V sredo, 20. 1. 2021, ob 16.00 se bodo učenci partnerskih šol pomerili v različnih debatnih aktivnostih.
    • 9. spletna ZOOM videokonferenca – 16. 12. 2020 – Učitelji partnerskih šol so se seznanili s strukturo argumentacije.
    • 8. spletna ZOOM videokonferenca – 2. 12. 2020 – Uredili smo še zadnje podrobnosti za uspešno izvedbo 1st Crimson Hub Online.
    • 7. spletna ZOOM videokonferenca – 25. 11. 2020 – Uredili smo podrobnosti, ki so bile nujne za izvedbo prvega spletnega debatnega srečanja učencev partnerskih šol.
    • 6. spletna ZOOM videokonferenca – 11. 11. 2020 – Opravili smo zadnje priprave, da bo prva aktivnost učenja, poučevanja in usposabljanja za učitelje uspešno izpeljana.
  • V sredo, 20. 1. 2021, smo uspešno izpeljali drugo virtualno debatno srečanje CRIMSON HUB ONLINE, v katerem je sodelovalo 26 učencev in 7 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije. Slovenija je bila država gostiteljica. Glavna moderatorka tokratnega srečanja je bila Biljana Višnjić iz srbske partnerske šole.

Učenci so se preizkušali v debatnih aktivnosti v treh rundah:

    1. najprej so predstavili, podprli in upravičili svoje argumente in reagirali na nasprotnikove argumente na temo: PEER PRESSURE HAS NEGATIVE EFFECTS ON CHILDREN,
    2. v drugi delu so pomešani v nove skupine argumentirali na impromptu temo TH believes that being an adult is easier than a teenager,
    3. v tretji rundi so učenci predstavljali tradicije, praznovanja in običaje partnerskih držav, tako je naše virtualno srečanje dobilo še kulturni pridih.

V skupnem zaključnem delu so otroci predstavili tiste običaje, praznovanja ali tradicije, ki so si jih zapomnili in so jih prevzeli.

Tukaj si lahko ogledate učence v delovnih sobah, kjer so jih poslušali in če je bilo potrebno usmerjali učitelji partnerskih šol.

 

2nd CRIMSON HUB ONLINE
Students’ debates (SLO, GR, SRB, TR)
(4 pm to 5.30 pm)
Wednesday, 20 January 2021

3.50 – 4.00    

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.20    

 

ROUND 1 – expressing & justifying agreement and disagreement

“PEER PRESSURE HAS NEGATIVE EFFECTS ON CHILDREN”

4.20 – 4.25    

 

Changing breakout rooms

4.25 – 4.45    

 

ROUND 2 – sharing & justifying

IMPROMPTU

4.45 – 4.50 

 

Changing breakout rooms & announcing an impromptu motion

4.50 – 5.10

 

ROUND 3 – sharing

TRADITIONS, CELEBRATIONS & CUSTOMS

5.10 – 5.15

 

Coming together

5.15 – 5.25

 

Public sharing

with an open discussion

5.25 – 5.35

 

ADJOURNMENT

  • V torek, 8. 12. 202, smo izvedli prvo virtualno debato CRIMSON HUB ONLINE, v kateri je sodelovalo 43 učencev in 7 učiteljic s partnerskih šol iz Grčije, Srbije, Turčije in Slovenije. Slovenija je bila država gostiteljica in glavna moderatorka Marjetka Bunford Selinšek.

Učenci so se udeležili debatnih aktivnosti v treh rundah:

    1. Najprej so poiskali slabosti in odlike šolanja na daljavo (Online schooling brings more harm than benefits).
    2. V drugi delu so pomešani v nove skupine delili mnenja na to temo.
    3. V tretji rundi so iskali slabosti in odlike impromptu trditve »Otroci bi morali dobiti plačilo za obiskovanje šole« (Children should get paid to go to school).

Na koncu sta Mitja (SLO) in Dunja (SRB) javno predstavila razmišljanja iz njunih skupin. Kar nekaj otrok iz različnih držav je kratko in jedrnato dodalo še njihove ideje in mnenja na impromptu trditev.


 

1st CRIMSON HUB ONLINE
Students’ meeting (SLO, GR, SRB, TR)
(4 pm to 5.30 pm)
Tuesday, 8 December 2020

3.50 – 4.00   

 

Registration & Introduction

4.00 – 4.20   

 

ROUND 1 – pros and cons

ONLINE SCHOOLING BRINGS MORE HARM THAN BENEFITS.

4.20 – 4.25    

 

Changing breakout rooms

4.25 – 4.45    

 

ROUND 2 – sharing & refutation

ONLINE SCHOOLING BRINGS MORE HARM THAN BENEFITS.

4.45 – 4.50 

 

Changing breakout rooms & announcing an impromptu motion

4.50 – 5.10

 

ROUND 3 –  Impromptu

5.10 – 5.15

 

Coming together

5.15 – 5.25

 

 

Boxing match – publicly

with an open discussion

5.25 – 5.35

 

ADJOURNMENT

 

  • Uspešno smo zaključili 1. dejavnost učenja in usposabljanja (LTTA) – Rhetorical Pros & Cons, ki je potekala od ponedeljka, 16. 11. 2020 do srede, 18. 11. 2020 preko ZOOM videokonferenc.

  • Dnevnik 1. dejavnosti učenja in usposabljanja:

1. dan – Turški predavatelj gospod Serhat Tocker nas je popeljal skozi debatne zakonitosti, predstavil debatni format »Karel Popper« in karakteristike debatnega jezika.
Učitelji so se prelevili v debaterje in uspešno zagovarjali oziroma nasprotovali debatni trditvi – Vsakdo bi moral imeti ljubljenčka (This house claims everyone should have a pet) ter se med tem držali osnovnih načel dobrega argumentiranja:
a) prikaži in razloži problem
b) razloži, kaj bi bilo potrebno spremeniti
c) predstavi, utemelji svojo rešitev in razloži njene učinke
d) predstavi moralne učinke ter pomembnost spremembe in primerjaj stanje pred in po spremembi https://www.youtube.com/watch?v=1zZ4YEuThRw

2. dan – Pregledali in preverili smo precej motivacijskih aktivnosti, ki jih lahko učitelji vključijo v učne ure. https://www.cultofpedagogy.com/speaking-listening-techniques/
Zbrali smo debatne trditve, ki so jih predlagali učenci in o njih bomo mesečno virtualno debatirali na srečanjih učencev – CRIMSON HUB ONLINE.
Izbor debatnih trditev:
This House believes schools are the best place to learn
This House claims online schooling brings more harm than benefits 
This House claims being a teenager is harder than being an adult
This House believes that government should make all rich people donate money to charity
This House would ban the animal testing
This House believes that better grades ensure a bright future
This House would ban the use of plastic bags
This House believes that GM food will put our health in danger
THB that peer pressure has negative effect on children
THB that disturbing videos should not be allowed on youtube
THC that censorship is necessary in our society

Pregledali smo delo učitelja – sodnika med debato.

    1. Skrbno posluša in zapisuje komentarje.
    2. Objektiven je in odprtega duha ter se ne pusti zavesti.
    3. Pretehta podane argumente ter preveri njihovo podporo in primere.
    4. Preveri strukturo govora in jezika, ki so ga govorci uporabljali (prepričljivost, konkretnost, specifičnost, konstruktivnost in primernost).
    5. Dovoli boljši ekipi, da zmaga.
    6. Dodeli število točk posameznim govorcem (največ 30).

Debaterjem poda komentarje in povratno informacijo v obliki sendviča – poudari dobre strani, izpostavi slabosti govora ter na koncu izreče pohvalo.

3. dan – Prepustili smo se predavanjem in delavnicam, ki jih je vodil direktor Zavoda ZIP – Miha Andrič – bivši debater, profesor, filozof in mednarodno priznan debatni trener. Popeljal nas je skozi zakonitosti argumentacije, predstavil debatne igre ter različne tipe kratkih in učinkovitih debat.

  • 1. dejavnost učenja in usposabljanja (LTTA), ki smo jo poimenovali Rhetorical Pros & Cons, bo potekala od ponedeljka, 16. 11. 2020 do srede, 18. 11. 2020 preko ZOOM videokonferenc, ker jo zaradi ukrepov za zaščito zdravja in epidemiološkega stanja po Evropi ne moremo izvesti drugače.
    Gostiteljica te dejavnosti učenja, poučevanja in usposabljanja, v kateri sodelujemo vsi partnerji projekta CRIMSON (SLO, I, SRB, GR, TUR) je partnerska šola iz Turčije.
    Naše tridnevno srečanje je namenjeno izobraževanju učiteljev in njihovi kolaboraciji. Izobraževanje bosta vodila turški predavatelj, gospod Serhat Toker, ter slovenski predavatelj, gospod Miha Andrič. Koordinatorji sodelujočih šol bomo izpeljali tretji dan, ki je namenjen aktivnemu sodelovanju v delavnicah.

Monday, 16 November 2020

8.00 – 8.20    

 

Registration & Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

8.20 – 9.20 

 

DEBATE – FACTS AND FILES

(Greek lecturer Mr Serhat Toker)

9.20 – 9.50    

 

Short break

9.50 –10.00    

 

Stretch break

10.00 – 11.30 

 

KARL POPPER FORMAT OF DEBATE

(Mr Serhat Toker)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

 

ARGUMENTATION

(Mr Serhat Toker)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

 

EFFECTIVE USE OF LANGUAGE TASKS

(Mr Serhat Toker)

15.05 – 16.00

 

OPEN DISCUSSION

Tuesday, 17 November 2020

8.00 – 8.20   

 

Introduction (Mrs Marjeta Bunford Selinšek)

8.20 – 9.20   

 

WARM-UP TASKS 

(Slovene lecturer –  Mr Miha Andrič, director of ZIP National Debate Organization, Slovenia)

9.20 – 9.50    

 

Short break

9.50 –10.00  

 

Stretch break

10.00 – 11.30 

 

LEAD-IN TASKS & workshop

(Mr Miha Andrič)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

ARGUMENTATIVE STRATEGIES (Mr Miha Andrič)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

BRIEF TIPS CONTAINING USEFUL RHETORICAL AND

ARGUMENTATIVE TECHNIQUES (Mr Miha Andrič)

15.05 – 16.00

 

POST-DEBATE DISCUSSION & ASSESSMENT  

(Mr Miha Andrič)

Wednesday, 18 November 2020

8.00 – 8.20   

 

Introduction (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

8.20 – 9.20  

 

DEBATING ACROSS THE CURRICULUM  – workshop (Mrs Laura Timpano)

9.20 – 9.50  

 

Short break

9.50 –10.00    

 

Stretch break

10.00 – 11.30

 

DEBATING TO LEARN PROGRAMME – workshop (Mrs Selda Eroğlu Seçme)

11.30 – 11.40

 

Short break

11.40 – 13.00

 

WRITING ARGUMENTATIVE ESSAYS – workshop (Mrs Marjeta Bunford Selinšek)

13.00 – 13.30

 

Coffee and snack break

13.30 – 15.00 

 

REQUIRED DEBATE VOCABULARY – workshop (Ms Biljana Višnjić)

15.05 – 16.00

 

DEBATE – SUM UP (Mr Georges Koutsoukis)

  • Delovni sestanki partnerjev potekajo »online«:
    • 5. spletna ZOOM video konferenca – 4. 11.2020 – Priprave na prvo aktivnost učenja, poučevanja in usposabljanja za učitelje; usklajevanje dnevnega reda in predavateljev
    • 4. spletna ZOOM video konferenca – 21. 10. 2020 – Priprava dnevnega reda za izvedbo 1. LTTA v novembru; pregled vprašalnika za učence, ki so ga pripravili Slovenci

    • 3. spletna ZOOM video konferenca – 14. 10. 2020 – Dogovor o izvedbi 1. aktivnosti učenja, poučevanja in usposabljanja (LTT activity) v spletni obliki zaradi Covid-19; pregled vprašalnika za starše, ki so ga pripravili Španci; pregled Karl Popper debatnega formata

    • 2. spletna ZOOM video konferenca – 7. 10. 2020 – Priprava učencev na izdelavo spletnih vprašalnikov za starše in učence in predstavitev projekta staršem in učencem 7., 8. 9. razredov ter učencem 1., 2. in 3. letnika srednje šole
    • 1. spletna ZOOM video konferenca – 30. 9. 2020 – Organizacija Erasmus+ timov učencev in pregled časovnice našega projekta
  • 14. 10. 2020 – Sestanek projektnega tima Erasmus+ CRIMSON/OŠ Franceta Prešerna – pregled projektnega formata in besedišča.
  • September 2020 – predstavitev projektnih ciljev, pričakovanih rezultatov in učinkov predstavnikom Sveta Zavoda (Marjetka Bunford Selinšek)

        Crimson1        Crimson2

  • September 2020 – Koordinatorica projekta, Marjetka Bunford Selinšek, je predstavila projekt staršem vseh devetošolcev na roditeljskih sestankih.

Predstavitev projekta si lahko ogledate tukaj: CRIMSON through Debate to become global Citizens.pdf

Dostopnost