12. NOČ BRANJA
19. aprila 2024 so nas ponovno povezale knjige.
Vsi udeleženci 12. NOČI BRANJA so opravili bralno značko v tem šolskem letu.
Letos stopamo že v 63. leto branja in to je še za dolgoletne mentorje očarljiva številka.
Mentorji so ključni člen pri bralni znački. Učencem pomagajo vzljubiti branje in knjige in ustvarjajo dolgoročno motivacijo za branje.
Na naši šoli kar 26 motivatorjev branja od 1. do 9. razreda preverja prebrano in vodi samostojne pogovore z učenci o prebranih knjigah.
ZAKAJ BRATI?
Bralna značka v Sloveniji na to vprašanje odgovarja že več kot 60 let. Zadovoljni smo, da je v zadnjih letih pismenosti posameznikov in družbe ter bralni kulturi namenjeno vedno več sistemske pozornosti.
Poznamo več oblik branja in v digitalni dobi se vse prepogosto dogaja, da izgubljamo zmožnost za najpomembnejšo izmed teh oblik, namreč zmožnost za osredotočeno, poglobljeno branje daljših besedil.
Zakaj je pomembno, da to zmožnost gojimo in razvijamo, kako to storiti in kako je število posameznikov, ki tako branje obvladajo, povezano z inovativnim, spodbudnim življenjskim okoljem, dr. Miha Kovač razlaga v svoji knjigi Berem, da se poberem. Deset razlogov za branje knjig v digitalnih časih.
Pripadamo izjemni družini bralcev.
Bralna značka, edinstveno bralno gibanje na svetu, ima dolgo tradicijo in izjemno bogastvo izkušenj bralcev, mentorjev in strokovnjakov, ker se ves čas prilagaja sodobnim izzivom in zahtevam razvite pismenosti.
Bralno značko strokovno in organizacijsko vodi Društvo Bralna značka Slovenije – ZPMS, ki nudi mentorjem strokovno pomoč in podporo.
Od sedemdesetih let naprej je Bralna značka delovala kot eden nacionalnih programov v okviru Zveze prijateljev mladine Slovenije, od leta 2002 pa deluje kot samostojno Društvo Bralna značka Slovenije – ZPMS.
Na občnem zboru Društva Bralna značka Slovenije – ZPMS (21. marca 2019) je bil za predsednika izvoljen pesnik, pisatelj, dramatik in prevajalec Marko Kravos.
Od samega začetka (leta 1961) poteka gibanje pod vodstvom mentorjev po šolah. V branje je povezanih 74 odstotkov osnovnošolcev, v vseh programih sodeluje okrog 140.000 otrok, vodi pa jih okoli 7000 mentorjev.
Naši učenci so na 12. NOČI BRANJA predstavili 27 knjig.
Z interpretativnim branjem so nas mladi bralci povabili v središče zgodb in delili dragocene misli o prebranih knjigah. Izkušnje kažejo, da je najučinkovitejša motivacija za branje obet pogovora o knjigi.
S kulturo spoštljivega in argumentiranega pogovora znajo naši bralci stopati v dialog.
Skozi dialog o prebranih knjigah se učimo poslušati druge, pri čemer pa spoznavamo, da drugi svet včasih vidijo nekoliko drugače, kot ga dojemamo sami.
Največji čar skupinskega pogovora o knjigi je, da smo po njem bogatejši za izkušnje in spoznanja drugih.
Med spremljevalnimi aktivnostmi bralne značke se večinoma izvaja obisk ustvarjalca v šoli.
Našo 12. NOČ BRANJA je obogatil gost Ivan Mitrevski, ilustrator, stripar in pisatelj. Podpisan je pod številne stripe, knjige, učbenike, plakate, letake, oglase in igrice. Večinoma ustvarja za otroke. Rad bi, da bralci zaslutimo gibanje in delovanje junakov.
Zanj je najpomembnejša črta. Ostalo je le dodatek.
Od tod najbrž prihaja tudi težnja po enostavnosti in stiliziranosti oziroma abstraktnosti.
Po srečanju z ilustratorjem, ki je bilo zelo zabavno, smo si malo odpočili in pojedli še sladico v kozarcu.
Naša naslednja gostja je bila gospa Metka Damjan, izvajalka kamišibaja.
Kamišibaj so razvili budistični menihi, ki so na ta način pripovedovali svete zgodbe. V zadnjih letih pa je ta umetniški izraz vse bolj priljubljen tudi v Sloveniji.
Kamišibaj je pripovedovanje zgodb ob slikah, ki jih kamišibajkar (izvajalec kamišibaja) praviloma nariše sam in jih prikazuje v majhnem lesenem odru (butaju), ob tem pa pripoveduje zgodbo.
Učenci so doživeli še veliko presenečenj v likovni delavnici, gledališki delavnici in sobi pobega.
Iskrene čestitke vsem sodelujočim učencem!
Dragocena zahvala vsem mentoricam na naši 12. NOČI BRANJA.
Irena Gradišnik
Šolska knjižnica
ODZIVI UČENCEV
Zelo sem uživala, saj smo se vsi povezali med seboj. Bilo je zelo zabavno, najbolj mi je bil všeč kamišibaj.
Nuša Kramberger, 7.B
Prvič sem se udeležila noči branja in je bilo zelo zabavno. Udeležila se bom tudi naslednje leto. Gledališka delavnica je bila odlična!!!
Hana Popović, 7.A
Moji vtisi so, da je bila noč branja zelo zabavna. Dogajalo se je dosti zanimivih, ampak utrujajočih delavnic, kar je to noč naredilo odlično. Hrana je bila odlična.
Eva Marinič, 8.D
Na noči branja sem uživala in se zabavala. Všeč mi je bila animacija in zanimive vsebine, ki so nam jih predstavili prav tako zanimivi ljudje. V spomin se mi je tudi močno vtisnila soba pobega. Zdi se mi odlično, da vedno poskrbite, da nismo lačni z okusnimi obroki.
Ela Ristić, 8.B
Noč branja mi je bila zelo všeč. Imeli smo super delavnice in hrano. Soba pobega je bila ravno prav težka in risanje je bilo zabavno. Tudi delavnica kamišibaj mi je bila zanimiva. Zelo dobri smoothiji. Spremenila ne bi ničesar, prav tako pa ne bi ničesar predlagala, saj je bilo super.
Ana Strmečki, 8.D
Vsako leto je noč branja boljša. Vedno se naučimo nekaj novega in zanimivega. Najbolj mi je bilo všeč, ko nas je obiskal pisatelj, in soba pobega, ki je bila letos lažja.
Eva Ogrizek, 7.C
Vse delavnice so me prepričale, pri nobeni se nisem dolgočasil. Še posebej sem se zabaval pri gledališki delavnici, soba pobega pa je letos bila veliko boljša zaradi manjšega števila učencev v skupini.
Mark Počkaj Majninger, 8.B
Noč branja se mi je zdela zabavna, razburljiva ter tudi poučna. Najbolj se mi je v spomin vtisnila gledališka delavnica, pri kateri je bilo veliko smeha in iznajdljivih idej. Veliko dobrega smo jedli in sladkarije so bile povsod. Noč je bila zagotovo pestra, za zaključek smo ob 2.00 imeli sobo pobega, pri kateri smo se še bolj povezali.
Diana Benkovič, 9.D
Noč branja je bila zelo zanimiva. Najbolj se mi je zdela razburljiva in smešna gledališka delavnica, saj smo se imeli zares dobro. Soba pobega je bila zelo napeta in bilo je veliko dobre hrane.
Evita Zemljič, 9.D