MREŽA ŠOLSKI PES

ZADNJI PRISPEVKI O WENDY

Wendy na Večeru branja

Wendy obišče četrtošolce

Wendy obišče 3.a in 3.b

Wendy obišče 1. a in 1. b

Wendy obišče 3. c

Wendy obišče 1. c

Wendy obišče 4. a

Wendy obišče 4. c

Wendy vodi uro športa

Wendy obišče 2. b

 

TERAPEVTSKA PSIČKA WENDY

Na naši šoli smo s tem šolskim letom pridobili terapevtskega psa. Učiteljica Tjaša in njena psička Wendy sta se eno leto pridno izobraževali in si pridobili licenco za terapevtski par.

Na OŠ Franceta Prešerna Maribor se zato v šolskem letu 2024/25 vključujemo v projekt Mreža Šolski pes. Mreža Šolski pes združuje vzgojno-izobraževalne ustanove, ki v svoje delo redno vključujejo delovanje šolskega psa. Delo je sistematično, načrtovano, dokumentirano in evalvirano.

Skupina vzgojno-izobraževalnih delavcev, ki so hkrati vodniki terapevtskih psov, je v sodelovanju s strokovnjaki Zavoda RS za šolstvo oblikovala prvi slovenski Koncept vključevanja šolskega psa v vzgojno-izobraževalni proces. 

Delo je prva leta potekalo tudi v okviru Inovacijskih projektov Zavoda RS za šolstvo in je zasnovano v skladu s Konceptom odprtega učnega okolja.(povzeto po spletni strani Mreža Šolski pes).

Naše učence bo torej obiskovala terapevtska psička Wendy s svojo vodnico Tjašo Vodušek, profesorico razrednega pouka.

Z Wendy sta članici prostovoljnega društva Ambasadorji nasmeha.

 

TERAPEVTSKI PAR

Terapevtski psi so dobro socializirani in za terapevtske namene šolani psi z visokim tolerančnim pragom do ljudi in drugih živali. Dvakrat letno so podrobno veterinarsko pregledani. Vodnik psa ima dodatna znanja s področja kinologije in specifična znanja na področju dela z otroki. Tjaša in Wendy sta uspešno zaključili usposabljanje pri Slovenskem društvu za terapijo s pomočjo živali Ambasadorji nasmeha ter opravili teoretični in praktični izpit za pridobitev naziva Delovni par za aktivnosti. Tam sta tudi letno preverjeni.

Terapevtski psi v šolah prinašajo številne prednosti, ki pozitivno vplivajo na učence in učitelje. Tukaj je nekaj ključnih koristi:

  • Izboljšanje razpoloženja in zmanjšanje stresa: Prisotnost terapevtskega psa lahko pomaga zmanjšati stres in anksioznost pri učencih, kar vodi do bolj sproščenega in pozitivnega učnega okolja.
  • Spodbujanje socialnih veščin: Psi pomagajo učencem pri vzpostavljanju in izboljšanju socialnih stikov. Otroci se ob psu počutijo bolj sprejete in varne, kar spodbuja medsebojno komunikacijo in sodelovanje.
  • Povečanje motivacije in angažiranosti: Prisotnost psa lahko poveča motivacijo učencev za sodelovanje pri pouku in opravljanju nalog. Psi pogosto prinesejo dodatno veselje in zanimanje za učenje.
  • Podpora učencem s posebnimi potrebami: Terapevtski psi so še posebej koristni za učence s posebnimi potrebami, saj jim nudijo čustveno podporo in pomagajo pri premagovanju različnih izzivov.
  • Izboljšanje bralnih veščin: Učenci, ki imajo težave z branjem, se ob prisotnosti psa pogosto počutijo bolj samozavestne in motivirane za branje. Psi so odlični poslušalci, kar učencem pomaga pri izboljšanju bralnih veščin.

 

 

Koordinatorica projekta: Tjaša Vodušek

Orodna vrstica za dostopnost