PROJEKT KODIRAM

 

Izvedbo projekta sofinancira Ministrstvo za digitalno preobrazbo

 

Projekt KO-DI-RAM digitalne kompetence in računalniško mišljenje

Na Javnem razpisu za sofinanciranje usposabljanj otrok in mladih za krepitev digitalnih kompetenc ter spodbujanje in promocijo naravoslovnih in tehniških poklicev, ki ga razpisuje Ministrstvo za digitalno preobrazbo je bil podprt tudi projekt KO-DI-RAM digitalne kompetence in računalniško mišljenje.
V projektu sodelujejo Zavod 404, Fakulteta za računalništvo in informatiko ter Fakulteta za matematiko in fiziko s številnimi učitelji in drugimi izvajalci po celotni Sloveniji.
Projekt je zasnovan kot serija delavnic, v okviru katerih mladi spoznavajo ali nadgrajujejo svoje digitalne kompetence. Vsebina je prilagojena starostnim skupinam ter predznanju udeležencev in stremi k ustvarjanju pozitivne učne izkušnje, preko katere mlade navdušujemo za samostojno raziskovanje in soustvarjanje digitalnega sveta.
Vsebinsko se 22-urni program dotika pretežno kompetenc programiranja na različnih nivojih (računalniško mišljenje, programiranje v različnih okoljih in jezikih ter aplikativni del), ki jih povezuje s tematiko digitalne varnosti ter netikete (digitalni bonton). Skozi program bomo udeležence pripravljali tudi na tekmovanji Bober in Pišek. Prvega se bodo lahko udeležili v novembru, za drugega pa bomo pripravili simulacijo tekmovanja. Tekmovanji Bober in Pišek spadata med največja nacionalna tekmovanja na področju programiranja in računalniškega mišljenja.
V vseh vsebinskih sklopih program naslavlja različne digitalne kompetence. Udeleženci se bodo urili v iskanju podatkov in informacij, presojali njihovo verodostojnost in kakovost ter jih uporabljali pri delu na delavnicah. Reševali bodo izzive, ki jih vsakodnevno rešujemo pri delu z digitalnimi orodji, tako s stališča varnosti, uporabe teh orodij kot tudi reševanja tehničnih težav. Spoznali bodo delovanje sistemov z umetno inteligenco, kritično presojali interakcije s tovrstnimi sistemi in jih vodeno tudi sami preizkusili. Delavnica varnosti na spletu in varnosti s spletom bo udeležence opolnomočila za osmišljeno digitalno sodelovanje in ustvarjanje.
Projekt KO-DI-RAM bo zasledoval cilj vzgajanja uporabnikov za prepoznavaje prednosti digitalnih tehnologij ter za samostojno aktivno izobraževanje, s čimer ne le preprečujemo digitalno izključenost ampak ustvarjamo zagovornike družbe znanja – Družbe 5.0.

Besedilo pripravili organizatorji projekta

Učenci se na projektu učijo raznorazne stvari, vse od osnov računalnika, bobrček vaj (kjer učenci povezujejo znanje logike z računalnikom), kodiranja, v sklopu katerega se pripravljajo tudi na Pišek tekmovanje, varnosti na spletu do spoznavanja vezij. Kljub temu, da projekt poteka v popoldanskem času, učenci radi hodijo na ure in komaj čakajo, da se nekaj novega naučijo.

V tednu od 2.10. do 6.10. smo z učenci v sklopu projekta KODIRAM govorili o varnosti na spletu ter varni rabi računalnika. Pogledali smo si kako je računalnik sestavljen ter kako naj zanj skrbimo. Spoznali smo uporabna orodja, kot je upravitelj opravil in nadzorna plošča. Pogovarjali smo se o varnih geslih, varnih spletnih mestih, zasebnosti na spletu ter o verodostojnosti informacij, ki jih najdemo na spletu.

Nekaj utrinkov…

V sklopu projekta kodiram smo posebno pozornost namenili tudi tekmovanju Pišek. Gre za tekmovanje, ki ga organizira ACM (povezava do strani)
Učenci so v sklopu tega tekmovanja spoznali različne programerske koncepte. Pogovorili smo se o zaporednjih, sestavljali različna zaporedja ukazov, spoznali ponavljanja in druge zanke ter tudi pogojne stavke. Z učenci smo najprej te koncepte spoznali na vsakdanjih primerih, potem pa so to znanje uporabili še pri reševanju nalog Pišek.

Nekaj utrinkov s projekta…

V tem tednu pred počitnicami pa smo z učenci spoznali mikrokrmilnik Arduino ter nekatere osnove vezij in elektrotehnike. Učencem smo predstavili spletno mesto TinkerCad, kjer lahko ustvarjajo različne vsebine kot je 3D modeliranje, vezja ter programiranje ustvarjenih vezij in modelov. Najprej smo spoznali elemente s katerimi smo ustvarjali in sicer smo videli LED lučke, baterije, upor in mikrokrmilnik. Naučili smo se povezati preprost električni krog.

Skozi uporabne življenjske naloge smo se naučili sestavljena vezja tudi sprogramirati. Naše lučke so utripale ter se postopoma prižigale in ugašale. Sprogramirali smo Mariborsko policijsko luč, ki je utripala v vijolični in rumeni barvi, semafor in tudi mavrico.

Nekaj utrinkov…

Učenka 8. razreda Manja Maučec je o projektu, ki smo ga do sedaj izvedli zapisala sledeče: 

Projekt kodiram mi je zelo všeč, saj se učimo o lastnostih računalnika in kako ga uporabljati. Najbolj mi je bil pri tem projektu všeč fleksibilen urnik (lahko smo si sami izbrali kateri dan v tednu bi želeli obiskovati ta projekt). Osebno sem si izbrala petek in najprej sem mislila, da bodo moji petki uničeni (zgolj zato, ker bi morala ostati v šoli do 17.15). ampak zgodilo se je ravno nasprotno. Vsak petek pridem domov vesela, nasmejana in polna energije in vsak petek komaj čakam, da pridem domov in staršem povem, kako smo se zabavali na projektu kodiram. Vsakič, ko imamo ta projekt je v učilnici polno dobre volje, saj se zabavamo in učimo oboje hkrati. Težko (včasih zelo zakomplicirano) snov spoznamo malo po malo na poučen, a vseeno zabaven način. Če se bo ta projekt izvajal tudi naslednje leto, se ga bom definitivno udeležila (če ga ne bo, bom žalostna). Želim, da bi se več otrok udeležilo tega projekta in spoznalo osnove programiranja, saj bo to kateremu otroku lahko zelo pomagalo kasneje v življenju.

Dostopnost